دستورهای ویژه سازمان بازرسى برای اجرای سد «فینسک»

دستورهای ویژه سازمان بازرسى برای اجرای سد «فینسک»معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر رئیس سازمان بازرسى به استان سمنان از پروژه سد «فینسک» بازدید و دستورهای ویژه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبر ساز از مهدی‌شهر، یکى از برنامه‌هاى اولویت‌دار در سفرهاى استانى رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بازدید از پروژه‌هاى عمرانى کلان و گره‌گشایى از مشکلات پیش‌روى احداث این پروژه‌هاست.

در جریان سفر امروز رئیس سازمان بازرسى کل کشور، مصطفى على‌اصغرپور، معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور سراغ سد فینسک رفت و از نزدیک در جریان مشکلات پیش‌روى احداث این سد قرار گرفت.

وى در این بازدید به نامه ارسالى سازمان بازرسى پیرامون احداث این سد به وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو باید پاسخ سوالات سازمان بازرسى در مورد مسائل زیست‌محیطى، توجیه اقتصادى و... پیرامون سد را بدهد.

على‌اصغرپور با تاکید بر اینکه سازمان بازرسى به دنبال گره‌گشایى از مشکلات پیش‌روى پروژه‌ها و کمک به دستگاه‌هاست، افزود: اگر نیاز باشد جلسه‌اى در سازمان بازرسى در مرکز به منظور رفع مشکلات سد فینسک برگزار خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه بازدیدها باید اثربخش باشد، تاکید کرد: این سازمان به دنبال حل مشکلات با تعامل با دستگاه‌هاست.

در جریان این بازدید مدیران ذی‌ربط مسائل و مشکلات پیش‌روى احداث این پروژه را با معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در میان گذاشتند.

همچنین مقرر شد که تطبیق مصوبه طرح با جانمایى آن، گزارش توجیهى آن و وضعیت آب سفره‌هاى زیرزمینى سمنان، به بازرسى کل استان اعلام شود. همچنین مقرر شد که رفع مشکل زیست‌محیطى سد نیز پیگیرى و به بازرسى استان سمنان گزارش شود.

سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شهر سمنان و در شهرستان مهدیشهر استان سمنان در حال احداث است. هدف از احداث این سد، تأمین ۷.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و بهداشتی شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه است، سد فینسک، یک سد خاکی با هسته رُسی است، ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵۷ متر، طول تاج سد ۴۱۱ متر است.

پایان پیام/2249/ک/

بیشتر بخوانید