فارس من| بیش از ۳۵ هزار امضا پای پویش «بازنگری در لایحه عفاف و حجاب» ثبت شد

فارس من| بیش از ۳۵ هزار امضا پای پویش «بازنگری در لایحه عفاف و حجاب» ثبت شدجمعی از مخاطبان خبر ساز با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» خواستار بازنگری در لایحه عفاف و حجاب که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، شدند.

به گزارش خبرنگار قضائی خبر ساز، جمعی از مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار بازنگری در لایحه عفاف و حجاب شدند که تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر از این پویش حمایت کرد‌ه‌اند و تعداد این امضاها در حال افزایش است.

در متن این پویش آمده است: بیش از هشت ماه است که از وجود ناهنجاری کشف حجاب می‌گذرد. در تمام این هشت ماه خواسته مردم از قوه قضاییه، مجلس و دولت ساماندهی به این وضع بوده و است، بعد از گذشت این مدت، لایحه‌ای تحت عنوان عفاف و حجاب از طرف دولت و قوه قضاییه به مجلس ارائه شده که بازدارنده نبوده است.

جریمه‌ کسی که کشف حجاب کرده هیچ تناسبی با جرم ندارد مخصوصاً که اکثر کشف حجاب‌ها مربوط به محله‌های ثروتمندنشین است، جریمه در نظر گرفته شده بین صد هزار تومان تا یک میلیون است. این مبلغ حتی برای قشر متوسط هم بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد چه برسد به قشر مرفه! مبلغ جریمه باید متناسب با درآمد و وضیت اقتصادی آن فرد باشد نه چیزی که به عنوان جریمه در قانون تصویب کرده‌اند!

قضیه جایی جالب‌تر می‌شود که بند ۱۱ این لایحه به تهدید آمر به معروف می‌پردازد حال آنکه در اکثر موارد آمر به معروف مورد توهین ضرب و جرح و تهدید مالی یا جانی قرار می‌گیرد.از طرف دیگر تمام نهاد ها برای دستگیری هنجارشکنی در اماکن عمومی حاضر شوند منع شده‌اند و به شناسایی یا عدم شناسایی از طریق سامانه هوشمند بسنده کرده اند!

ما خواستار این بودیم که تمام هنجارشکنان و بی اعتنایان به قانون کشور از خدمات دولتی منع شوند ولی هیچ تدبیری در این رابطه اندیشه نشده است! از دولت مجلس و قوه قضائیه خواستار بازنگری لایحه عفاف و حجاب هستیم.

به گزارش فارس، لایحه ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و اواخر هفته گذشته (چهارشنبه، بیست و هفتم اردیبهشت ماه) ، سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب در هیأت دولت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. این در حالی است که مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته اعلام کرد: اخبار حاکی از این است که دولت لایحه عفاف و حجاب را به مجلس ارائه کرده اما هنوز مجلس اعلام وصول نکرده است.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید