نماینده ولی فقیه در سازمان حج: 85 هزار زائر امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند/ پروازها از سوم خرداد آغاز می‌شود

نماینده ولی فقیه در سازمان حج: 85 هزار زائر امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند/ پروازها از سوم خرداد آغاز می‌شودنماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی گفت: ۸۵ هزار زائر در قالب ۵۷۷ کاروان در سال ۱۴۰۲ از کشور به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش خبر ساز از اصفهان، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی در همایش آموزشی توجیهی حج تمتع در اصفهان با بیان اینکه بهترین و تأثیرگذارترین فرصت و زمان و مکان برای انتقال پیام قرآن به زائران موسم حج است، اظهار داشت: انتظار می‌رود که در این سفر تحول قرآنی و ارتباط انسان با قرآن مورد تأکید بیشتری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۵۵۰ خادم در مناسک حج به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: پیش پروازها تا پایان اردیبهشت و پروازها از کشور از سوم خرداد آغاز می‌شود.

نواب با تأکید بر اینکه مسلمانان مراسم حج ابراهیمی را به فرصتی جهت اتحاد و انسجام بیشتر برای دفاع از مردم فلسطین و قدس شریف تبدیل کنند، گفت: ما پیرو امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم بنابراین همه مسلمانان را برادران دینی خود می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شعار حج ۱۴۰۲ «تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» و با تبیین همگرایی اسلامی تصریح کرد: همبستگی در جهان اسلام باید بیش از گذشته تقویت شود و هرچقدر که این همبستگی مستحکم ترشود حلقه بر رژیم اشغالگرقدس تنگ‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور عربستان و گرمی هوا و تعداد زیاد سالمندان در حج امسال باید همه تمهیدات لازم برای این موضوع برنامه‌ریزی شود و همه قسمت‌ها و بخش‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده باشند.

نواب با اشاره به اینکه ۸۵ هزار زائر در سال ۱۴۰۲ از کشور به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند، عنوان کرد: امسال ۵۷۷ کاروان از سراسر کشور به سفر حج تمتع مشرف می‌شوند و امیدواریم زائران فرهیخته، مبلغان و نیروهای ستادی در این سفر بتوانند مسؤولیت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: تلاش شده تا خادمان و عوامل کمتری به حج اعزام شوند تا زائران بیشتری بتوانند با توجه به اینکه در این سال‌ها کاهش سهمیه داشته‌ایم حضور یابند.

اعزام ۷ هزار و ۳۹۰ زائر از اصفهان به سرزمین وحی

حجت‌الاسلام حسین اژدری مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان نیز در این همایش گفت: امسال ۷ هزار و ۳۹۰ زائر از اصفهان در قالب ۵۱ کاروان راهی سرزمین وحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزامی‌های ۸ خرداد تا ۱۷ خرداد مدینه قبل و مابقی اعزام مدینه بعد هستند، بیان کرد: کوچک‌ترین زائر ۷ سال و بزرگ‌ترین زائر ۹۶ سال سن دارد.

اژدری با اشاره به اینکه امسال کاروانی ویژه زوج‌های جوان با خدمات ویژه زوجین تدارک دیده شده است، عنوان کرد: برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۴ پرواز انجام می‌شود و پروازهای برگشت نیز از ۱۷ تا ۲۴ تیر خواهد بود.

لازم به ذکر است در این همایش سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس جدید سازمان حج و زیارت، استاندار اصفهان و آیت‌الله مهدوی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان حضور داشتند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

بیشتر بخوانید