مسکو: غرب و آمریکا در حمله تروریستی به نویسنده روس مسؤولند

مسکو: غرب و آمریکا در حمله تروریستی به نویسنده روس مسؤولندوزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسؤولیت حمله تروریستی به نویسنده روس نه تنها بر عهده مقامات اوکراین است بلکه حامیان غربی و به خصوص آمریکا نیز در این زمینه مسؤولیت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه درباره حمله تروریستی به یک نویسنده و روزنامه نگار این کشور گفت که سکوت سازمان‌های بین‌المللی درباره حمله تروریستی علیه زاخار پریلپین غیر قابل قبول است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسئولیت این حمله فقط بر عهده مقامات اوکراین نبوده بلکه حامیان غربی کی‌یف به خصوص آمریکا نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

خودروی «زاخار پریلپین» نویسنده، روزنامه‌نگار و سیاستمدار روس امروز (شنبه، ششم مه) در بزرگراهی در منطقه «نیژنی نووگورود» در فاصله حدود ۴۵۰ کیلومتری شرق مسکو منفجر شد که در پی آن، او دچار جراحت شد و راننده خودرو جان باخت.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک منبع در خدمات اورژانس گزارش داد افراد ناشناس خودروی پریلپین را منفجر کردند. بر اساس اطلاعات اولیه، وسیله انفجاری زیر خودرو کار گذاشته شده بود.

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پریلپین رهبر حزب سیاسی «برای حقیقت» از شناخته‌شده‌ترین داستان‌نویسان معاصر روسیه است که کتاب‌های پرفروشی را نوشته و برنده جوایز معتبر ادبی شده است. او به داشتن سبک سیاسی جذاب، رنگ و بوی انقلابی و احساسات قوی در آثارش شناخته می‌شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم در واکنش، این اقدام را تروریستی خواند و به عوامل خارجی در پس آن اشاره کرد.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: واشنگتن و ناتو هسته تروریستی بین‌المللی دیگری را تغذیه کردند. بن لادن، داعش، حالا زلنسکی و اراذل او. مسئولیت مستقیم برعهده آمریکا و انگلیس است.

پایان پیام/.

بیشتر بخوانید