کاخ سفید: دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران هستیم

کاخ سفید: دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران هستیممشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکارهای دیپلماتیک تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه تأکید کرد واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است.

جیک سالیوان همچنین تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن اشتباه بوده است. او گفت در عین حال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده که ایران نباید به «سلاح هسته‌ای» دست پیدا کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

جیک سالیوان که بامداد جمعه در اندیشکده واشنگتن سخنرانی می‌کرد گفت که تعهد ِآمریکا به اسرائیل خلل‌ناپذیر است.

او همچنین درباره جنگ یمن نیز اظهارنظر کرد و گفت: «ما در حال حاضر در ادامه‌دارترین دوران آتش‌بس از زمان آغاز این جنگ در یک دهه پیش هستیم.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید