مجروح شدن بانوی محجبه آلمانی در حمله یک نژادپرست

مجروح شدن بانوی محجبه آلمانی در حمله یک نژادپرستیک نژادپرست آلمانی چند روز پیش با حمله به یک بانوی محجبه اقدام به برداشتن حجاب وی کرد و موهای این بانو را کشید که طی این حادثه، این بانوی آلمانی با جراحاتی مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، یک بانوی 20 ساله مسلمان آلمانی هفته پیش در ایستگاه «راتاوس نیوکولن» در برلین، پایتخت آلمان هدف حمله جسمی و لفظی فردی نژادپرست شد.

بر اساس گفته پلیس آلمان، فرد مهاجم اقدام به برداشتن حجاب این زن مسلمان کرده و موهای وی را کشید. این بانوی مسلمان به دلیل حمله این فرد دچار جراحاتی شده است.

پلیس آلمان گفت که تحقیقات برای مشخص کردن هویت فرد ضارب همچنان در حال انجام است. این فرد پیش از ترک محل، الفاظ نژادپرستانه‌ای علیه این بانوی مسلمان به کار گرفته است.

شهرهای مختلف آلمان طی سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی در زمینه حوادث نژادپرستانه و اسلام هراسانه مواجه شده است. این رویدادها با افزایش گروه‌های راست افراطی و سوء استفاده این احزاب از بحران پناهجویان طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، تنها طی سال 2022، دست کم 569 جنایت نژادپرستانه علیه مسلمانان در آلمان ثبت شده است.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است.

پیشتر یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون مورد تهدید و حملات قرار گرفته‌اند و متاسفانه مقامات این کشور به این مسئله توجه چندانی نکرده‌اند.

مرکز حقوق بشری «برندلیگ» در این گزارش آورده است که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۴۰ مورد حمله، خرابکاری و تهدید علیه مساجد صورت گرفته است.

این گزارش حاکیست، تجزیه و تحلیل دقیق جنایات در سال ۲۰۱۸ نشان داد که عاملان این جنایات در بیشتر موارد ناشناس باقی مانده‌اند و این به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان توسط نئونازی‌ها یا افراط‌گرایان چپ دامن می‌زند.

پایان پیام/.

بیشتر بخوانید