اعتراضات فرانسه، سفر پادشاه انگلیس را به تعویق انداخت

در پی اعتراضات گسترده در پایتخت و شهرهای مختلف فرانسه، کاخ ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد سفر پادشاه انگلیس به پاریس به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، در پی اعتراضات گسترده در پایتخت و شهرهای مختلف فرانسه به قانون افزایش سن بازنشستگی، کاخ ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد سفر رسمی چارلز سوم پادشاه انگلیس به پاریس که قرار بود یکشنبه (شش فروردین) انجام شود، به تعویق افتاده است.

کاخ الیزه اعلام کرد بعد از آن که اتحادیه‌های صنفی خواستار اعتصابات و تظاهرات سراسری در طول سفر پادشاه انگلیس به فرانسه شدند، دولت‌ این کشور و انگلیس به صورت مشترک تصمیم به تعویق این سفر گرفتند.

به نوشته رویترز، این تعویق یک شرمساری بزرگ برای ماکرون خواهد بود که امید داشت سفر پادشاه انگلیس گامی نمادین در تلاش‌های دو کشور به منظور گشودن صفحه‌ای جدید بعد از سال‌ها روابط ضعیف در دوران پسابرگزیت باشد.

قرار بود چارلز سوم ابتدا به مدت سه روز به فرانسه سفر کند و بعد از آن عازم آلمان شود. الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد این سفر در اسرع وقت دوباره برنامه‌ریزی خواهد شد. یک منبع کاخ باکینگهام گفت سفر پادشاه انگلیس به آلمان طبق برنامه انجام خواهد شد.

در ادامه اعتراضات و اعتصابات روزهای اخیر در فرانسه، بیش از یک میلیون نفر روز پنجشنبه در سراسر این کشور علیه طرح اصلاحات بازنشستگی ماکرون تظاهرات برپا کردند و بیش از ۴۵۰ نفر بازداشت شدند. ( جزئیات بیشتر )

پایان پیام/

بیشتر بخوانید