دروازه عتبات| فرمانده قرارگاه اربعین فراجا: 64 گیت فعال جهت تسریع در تردد زائران از مرز مهران طراحی شده است

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین با اشاره به مراجعه زائران اتباع خارجی صرفا به مرز شلمچه، گفت: به منظور سهولت در تردد زائران، هم‌اکنون ۶۴ گیت فعال در مرز مهران طراحی شده است.

به گزارش خبر ساز از ایلام، امروز سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین ضمن‌ بازدید از پایانه مرزی گفت: از چند روز پیش تا امروز و هرچه جلوتر می رویم حجم‌ زائران به مرور افزایش یافته و پلیس گذرنامه از ۲ گیت فعالیت خود را شروع و هم اکنون ۳۰ گیت فعال دارد و آمادگی ارائه خدمات به زائران تا ۶۴ گیت نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: زائرانی که تا به امروز گذرنامه به دست آن ها نرسیده می‌توانند از گذر ویژه اربعین استفاده کنند تا ظرف ۴۸ ساعت برای آن ها ارسال شود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: پلیس خدمت‌گذار جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰ درصد بستر را آماده کرده تا زائران با آرامش و امنیت کامل و در کوتاه ترین زمان ممکن از مرزها عبور کنند و به زیارت سیدالشهدا (ع) در کربلای معلی ملحق شوند.

سردار شرفی گفت: زائرانی که اتباع ایرانی نیستند باید از مرز شلمچه عبور کنند و در این خصوص پلیس تمهیدات لازم را برای تسهیل در تردد زوار اندیشیده است.

وی افزود: با توجه به این که در میان زائران قطعا سالمندان و یا کودکان هستند حتما به موضوع توزیع زمان مناسب حرکت با توجه به وضعیت گرمای حاکم در مرز توجه کنند و زمان مناسبی را برای حرکت انتخاب کنند.

سردار شرفی با اشاره به موکب ها و کامیون هایی که در مهران حضور دارند و از پایانه به طرف مرز حرکت می‌کنند گفت: در مسیر تردد زائران چند کیلومتری ترافیک داشتیم که با رایزنی ها و هماهنگی های صورت گرفته این موضوع نیز برطرف شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه پلیس تمامی تمهیدات لازم را در خصوص بحث تردد زائران به مرز مهران اندیشیده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد گفت: از زائران اتباع خارجی می خواهیم جهت زیارت عتبات عالیات فقط به مرز شلمچه مراجعه کنند از مراجعه به دیگر مرزهای کشور خودداری کنند.

وی در پایان گفت: به منظور سهولت در تردد زائران هم اکنون ۶۴ گیت فعال در مرز مهران طراحی شده و زائران می‌توانند از این گیت ها عبور کنند.

پایان پیام/ ت 49

بیشتر بخوانید