دروازه عتبات| مهران گذرگاه عشق، نظاره‌گر قدم‌های زائران کربلا

حال و هوای مهران در ماه صفر بوی کربلا می‌دهد و خیل عاشقان امام حسین(ع) با پای پیاده راهی سفر شده‌اند تا به زیارت سالار شهیدان مشرف شوند.

به گزارش خبر ساز از ایلام، ایام اربعین، حال و هوای مرز مهران دگرگون است؛ گویا خاطرات دفاع مقدس و ذکر یا حسین (ع) در شب‌های عملیات را دوباره در ذهن و چشم یاران تداعی کرده است.

چه غریبانه است پای نهادن در دیار عاشقان دلسوخته، بر دیاری که بوی ایثار و شهادت از ازل تا به ابد بر مشام یاران می رسد.

پای گذاشتن بر جاده عشق، سیر و سلوک عارفان به دیدار یار چه عطشی بر دل عاشقان و دلدادگان خواهد گذاشت.

موهبتی که این روزها بر جان دل شیفتگان به سوی سرزمین یار و دلبر حک گشته نمی‌توان آن را به دریای از ثروت دنیا فروخت.

اشک ها و لبخندها، چهره های موی سپید و طفلان در آغوش گرفته، همه و همه با پای عشق، جان و دل ستونهای این خیمه را تا رسیدن به دیدار یار لحظه به لحظه می شمارند.

حال دل زائرین پر شده از عشق، چشم هایشان خسته و لبریز از نم نم مروارید از سرزمین آلاله های در خون غلتیده به حرم عشق پرواز می کنند.

چه زیباست زائرینی که شب و روز نشناخته و بر مرز دیارم آنچنان تنیده‌اند که گویا محشری بر مهران حکم فرما شده و منتظر اذن مولایشان حسین هستند.

خوشا آنان که دست به سینه، پابرهنه به دنبال خدمت به زائر تا نفس بر جان نشسته به شوق خادمیت بر مرز عاشقان ایستاده‌اند.

مادری خمیده با دست پینه با چشمهای اشک بار و ناله های غریبانه ذکر حسین (ع) را بر لبانش جاری ساخته و جگرگوشه هایش بر آغوش گرفته و بر گلویشان هر لحظه به یاد علی اصغر بوسه می زند.

کربلا

از دور سلام می‌دادم

سعیدی یکی از زائرین به خبرنگار فارس گفت: چند سالیست که دلم هوای اربعین کرده بود؛ در زمان کرونا کنار مرز مهران از دور به اربابم حسین (ع) سلام می کردم و با دلی شکسته و یک بغض در گلو خفته به استان خودم بر می گشتم.

خدمت رسانی به زائران لیاقت می‌خواهد

خانم صفایی با چشم گریان به خبرنگار خبر ساز گفت: خوشا به حال شما مردم ایلام و مهران که به حرم امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) نزدیک هستند؛ این لیاقتی برای مردم استان ایلام که اینجا به زائرین اربعین خدمت می کنند.

برای رسیدن به اکسیر جوانی باید پای در عالم ملکوتی اربعین گذاشت، عشق حسین اکسیر جوانی دل و جان ماست که برای ادامه زندگی آن باید چشید.

مسیر اربعین کوچک و بزرگ نمیشناسد از یک طفلی که داخل چرخ خوابیده تا پیرمرد عصا به دست که زیر بغلش را گرفته‌اند، اینها دل در طلب عشق آنها را در این وادی قرار داده است.

انتهای پیام/ ق/ ت 16

بیشتر بخوانید