زائران اربعین بدون گذرنامه به مرزهای کشور مراجعه نکنند

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی گفت: زائران اربعین جهت مشرف شدن به عتبات عالیات حتما با همراه داشتن گذرنامه ویا برگه تردد اربعین (گذر موقت ویژه اربعین) به مرزهای تعیین شده مراجعه نمایند.

سرهنگ غلامرضا قربانی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ضمن تاکید بر بررسی شدن گذرنامه و‌ برگه تردد اربعین در پایانه های مرزی اظهار کرد: زائران بدون داشتن مدارک مذکور به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند چرا که امکان خروج از مرز بدون گواهینامه و برگه تردد اربعین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از زائران هم استانی ما صرفا با در دست داشتن برگ رسید گزارش نهایی درخواست گذرنامه یا گذرموقت به نوار مرز مراجعه نموده اند گفت: مامورین از خروج این افراد از مرزها جلوگیری کرده‌اند و در نوار مرز سرگردان مانده‌اند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی افزود: در هیچ یک از پایانه‌های مرزی کشور به هیچ عنوان برگه تردد اربعین صادر نمی شود.

برگه تردد اربعین، سند معتبری است که یک هلگرام خاص روی آن نصب می شود و فقط جهت یکبار مشرف شدن زائرین ایرانی به عتبات عالیات در اربعین معتبر است.‌

انتهای پیام/م

بیشتر بخوانید