روسیه از تدوین چارچوب‌های نظارتی برای مراکز استخراج بیت کوین خبر داد

دولت روسیه با هدف کنترل فعالیت‌های مرتبط با استخراج و فروش رمزارزها دست به تصویب قوانین تازه‌ای زده است.

قانون یادشده که از ماه نوامبر اجرایی می‌شود، به دولت روسیه اجازه می‌دهد بسته به ترجیحات خود عملیات استخراج را در برخی مناطق مجاز و در برخی دیگر غیرمجاز اعلام کند.

علاوه‌براین، بر اساس این قانون، دولت قادر است از خدمات‌دهندگان در حوزه خدمات زیرساخت استخراج تعهدات الزام‌آور برای عمل به بخشنامه‌های دولتی اخذ کند.

گفتنی است که قانون تازه، دست نهادهای نظارتی را برای دسترسی به آدرس‌ها و شناسه‌های رمزارزی بازتر می‌کند. پیش‌تر تنها سازمان پایش خدمات مالی روسیه قادر به دسترسی به این آدرس‌ها بود، در قانون تازه اما پیش‌بینی شده که تمام نهادهای فدرال می‌توانند به آدرس‌ها دسترسی داشته باشند.

قانون تازه به افراد حقیقی و حقوقی اجازه می‌دهد مشروط به رعایت محدوده‌ای خاص از مصرف انرژی، بدون دریافت مجوز دست به راه‌اندازی مراکز استخراج بزنند.

همچنین به‌جای وزارت توسعه دیجیتال، سازمان امور مالیاتی فدرال کار نظارت و صدور مجوز برای مراکز استخراج را بر عهده خواهد گرفت. اگر مراکز استخراج از قوانین نظارتی تخطی کنند، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با لغو مجوز آن‌ها مانع از ادامه فعالیتشان شود.

گفتنی است که روسیه در اوایل سال جاری میلادی قانون به‌رسمیت‌شناختن استخراج رمزارزها را تصویب و اجرایی کرد. این قانون به شرکت‌های روسی اجازه می‌دهد تا در مقیاسی بزرگ‌تر دست به راه‌اندازی مراکز استخراج بزنند. افراد حقیقی نیز قادرند بدون نیاز به ثبت‌نام و در مقیاسی محدود، مراکز استخراج خود را راه‌اندازی کنند.


روسیه از تدوین چارچوب‌های نظارتی برای مراکز استخراج بیت کوین خبر داد

بیشتر بخوانید