تیم کشتی فرنگی امیدهای ایران قهرمان جهان شد

در پایان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی جهان در آلبانی، علی احمدی وفا در ۵۵ و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و عرفان جرکنی در ۶۳ و علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند. یاسین یزدی در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی بسنده کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران پیش از این در ۵ وزن نخست صاحب یک مدال طلا و ۲ برنز شده بود. محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و دانیال سهرابی در ۷۲ و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.
به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۴ برنز و مجموع ۱۴۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان دست یافت .

در شب پایانی این رقابت ها و در جریان ۵ وزن دوم، علی احمدی وفا نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل راشاد ممدوف از آذربایجان با نتیجه ۱۱ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

احمدی وفا پیش از این روز گذشته سه شنبه در دور نخست استراحت کرد، سپس 8 بر صفر ایوان استفانسکی از اوکراین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله آدام اولباشف از روسیه را با نتیجه 7 بر 1 از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز با نتیجه 14 بر 5 ویشواجیت موری از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم عرفان جرکنی در دیدار رده بندی مقابل آرمان واردانیان از ارمنستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.
جرکنی پیش از این در دور نخست ۸ بر صفر تینو اویالا از فنلاند را مغلوب کرد. وی سپس ۶ بر ۲ از سد آتسمیر بیژویف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت اما در این مرحله ۳ بر ۲ مغلوب ویتالی اریومنکو از مولداوی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت و با توجه به مبارزه نکردن حریف هندی به برتری رسید و راهی رده بندی شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علی اسکو در دیدار رده بندی مقابل ناکیبوف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید و صاحب مدال برنز امیدهای جهان شد.
اسکو پیش از این در دور نخست ۸ بر ۱ مقابل سیمون بورکینهاگین از سوئد به برتری دست یافت اما در دومین مبارزه ۹ بر ۱ مقابل الکساندرین گوتو قهرمان سال گذشته از مولداوی شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت. اسکو در این گروه حریفان خود از آلبانی و کلمبیا را برد و راهی رده بندی شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم یاسین یزدی در دیدار رده بندی مقابل آچیکو بولکوادزه از گرجستان با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.
یزدی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آدام کارژیولا از لهستان ۶ بر یک به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تورپال بیسلطانوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از دانمارک با نتیجه ۶ بر ۲ (دیسکالیفه) به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب مارسل استرکنبورگ از هلند شد و به دیدار رده بندی رفت.
و در نهایت در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی ستاره سنگین وزن کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال طلای جوانان جهان، در دیدار فینال مقابل دیمیتریو بابوریکو از بلاروس به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلای امیدهای جهان شد.
هدایتی پیش از این در دور نخست ۸ بر صفر موحامت باکیر از ترکیه را شکست داد. وی سپس ۱۲ بر ۴ میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. هدایتی در این مرحله نیز با نتیجه ۵ بر صفر پاول هلینچوک از بلاروس را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر کوپانی لازلو از مجارستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.


تیم کشتی فرنگی امیدهای ایران قهرمان جهان شد

بیشتر بخوانید