چرا باید گیفت کارت پلی استیشن بخریم؟

البته بسیاری از بازی‌های موجود در فروشگاه پلی استیشن رایگان نیستند و دسترسی به آن‌ها نیازمند پرداخت ارزی است؛ موضوعی که با توجه به وجود تحریم‌های مالی، به یکی از معضلات اصلی گیمرها تبدیل شده است. البته با وجود آن که تحریم‌های مالی مانع دسترسی کاربران ایرانی به حساب PayPal و ویزا/مستر کارت شده، همچنان می‌بینیم که گیمرهای ایرانی با قدرت به کار خود در بازی‌های پلی استیشنی ادامه می‌دهند و حال سوال اینجاست که این گیمرها چگونه توانسته‌اند از پس پرداخت ارزی مورد نیاز پلی استیشن استور برآیند؟ پاسخ سوال ما در استفاده از گیفت کارت پلی استیشن خلاصه شده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا با دلایل اهمیت خرید گیفت کارت پلی استیشن بیشتر آشنا شوید.

گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

گیفت کارت (Gift Card) در لغت به معنای کارت هدیه بوده و در روزهای اول عرضه گیفت کارت پلی استیشن به بازار، هدف این کمپانی از عرضه گیفت کارت فراهم نمودن بستری برای معرفی محصولات خود به تعداد کاربران بیشتر بود. در واقع کمپانی‌های مختلف کارت هدیه‌های خاص خود را در بازار عرضه نمودند تا افراد این کارت‌ها را خریده و به دوستان و آشنایان خود هدیه دهند و بدین ترتیب فردی که کارت هدیه را دریافت کرده با امکانات ویژه کمپانی مورد نظر بیشتر و بهتر آشنا می‌شد. اما نکته جالب توجه درباره گیفت کارت پلی استیشن این است که این کارت به دلیل ماهیت هدیه‌ای خود فاقد تاریخ انقضا بوده و کاربران در هر زمانی که خود صلاح بدانند می‌توانند از اعتبار موجود در این کارت برای انجام خریدهای خود استفاده کنند.

از طرفی ماهیت هدیه‌ای گیفت کارت پلی استیشن موجب شد تا برای استفاده از اعتبار موجود در آن الزامی مبنی بر این که فرد دریافت کننده این کارت هدیه اطلاعات حساب بانکی بین‌المللی خود را وارد کند، وجود نداشته باشد. بنابراین در یک تعریف کلی از گیفت کارت پلی استیشن می‌توان آن را نوعی کارت اعتباری با میزان اعتبار پیش پرداخته و دارای اعتبار معین معرفی نمود که فاقد تاریخ انقضا بوده و با وارد کردن کد مندرج بر روی آن در فروشگاه پلی استیشن می‌توان میزان موجودی حساب کاربری خود را افزایش داد.

البته ناگفته نماند که هر گیفت کارتی دارای میزان اعتبار معین بوده و اگر سری به وب‌سایت صرافی کیف پول من که معتبرترین وب‌سایت فعال در حوزه خرید گیفت کارت پلی استیشن است، بزنید، در ریجن ایالات متحده با گیفت کارت‌های 10 دلاری الی 110 دلاری مواجه خواهید شد که متناسب با بودجه و نیاز خود می‌توانید یکی از این گیفت کارت‌ها را خریداری کنید.

کاربردهای گیفت کارت پلی استیشن

به هنگامی که کد گیفت کارت پلی استیشن خریداری شده را در حساب کاربری خود ردیم (Redeem) کردید، پس از شارژ شدن اعتبار اکانت می‌توانید از اعتبار موجود در حساب کاربری خود برای پرداخت هزینه خریدها در فروشگاه پلی استیشن بهره ببرید. از جمله آیتم‌های مهمی که می‌توان در پلی استیشن استور آن‌ها را خریداری کرد به شرح زیر هستند:

• فعالسازی اشتراک PlayStation Plus

• خرید انواع بازی‌های پولی موجود در فروشگاه پلی استیشن

• پرداخت هزینه خریدهای درون برنامه‌ای و خرید آیتم‌های مختلف بازی‌ها

• خرید انواع محتواها اعم از فیلم، موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی در فروشگاه پلی استیشن

کاربرد ویژه گیفت کارت پلی استیشن برای کاربران ایرانی

دو ویژگی اصلی عدم وجود تاریخ انقضا و همچنین عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در فرایند ردیم گیفت کارت موجب شده تا گیمرهای ایرانی از گیفت کارت به عنوان راه‌حلی موثر در دور زدن تحریم‌های مالی و بین‌المللی استفاده کنند. در واقع با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن تمامی کاربران در شرایط یکسانی قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند.

نکته مهم: با توجه به عدم وجود ریجن ایران در میان گیفت کارت‌های پلی استیشن، کاربران ایرانی مجبور به خرید گیفت کارت با ریجن کشورهای دیگر هستند و در هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن حتماً باید از یکسان بودن ریجن گیفت کارت با ریجن اکانت خود در فروشگاه پلی استیشن اطمینان حاصل کنید؛ چراکه هر ریجن دارای واحد پولی مجزا است. به عنوان مثال شما با استفاده از گیفت کارتی که دارای ریجن ایالات متحده است، نمی‌توانید اکانتی که ریجن آن بر روی انگلیس قرار گرفته را شارژ کنید؛ چراکه اعتبار گیفت کارت دلاری بوده و واحد پول حساب کاربری شما بر روی پوند انگلیس قرار دارد.

نحوه خرید گیفت کارت پلی استیشن در ایران

گیفت کارت‌ها دارای اعتبار ارزی (دلاری، یورویی، درهمی و غیره) هستند و خرید آن‌ها نیازمند پرداخت ارزی است و حال مسئله اینجاست که در جملات فوق گفته شد که کاربران ایرانی دسترسی به حساب‌های بانکی بین‌المللی ندارند و به همین علت نمی‌توانند مستقیماً به خرید بازی و آیتم‌های درون برنامه‌ای بپردازند و به همین علت به سراغ استفاده از گیفت کارت پلی استیشن رفته‌اند؛ اما حالا می‌بینیم که خرید خود این گیفت کارت‌ها نیز نیازمند پرداخت ارزی است! آیا با یک دور باطل مواجه شده‌ایم؟!

در پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر برخی از وب‌سایت‌های ارائه کننده خدمات ارزی نظیر صرافی کیف پول من، این مشکل را برطرف کرده‌اند و با اضافه کردن انواع گیفت کارت‌ها به لیست خدمات خود، بستری را برای خرید تومانی گیفت کارت پلی استیشن فراهم نموده‌اند. برای خرید گیفت کارت پلی استیشن از مجموعه کیف پول من کافیست یک حساب کاربری در این صرافی ایجاد کرده و سپس گیفت کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از پرداخت معادل تومانی قیمت گیفت کارت، گیفت کارت مورد نظر به شکل کاملاً قانونی خریداری شده و کد آن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مزایای خرید گیفت کارت پلی استیشن از کیف پول من

با خرید گیفت کارت پلی استیشن از مجموعه کیف پول من از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

• قیمت مقرون به صرفه: مجموعه کیف پول من کمترین میزان کارمزد را در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها داشته و قیمت گیفت کارت‌ها به شکل لحظه‌ای و متناسب با نرخ ارز بروز می‌گردند؛ این بدان معنا است که اگر روند قیمتی نزولی باشد، قیمت گیفت کارت‌ها کاهش پیدا می‌کند. شیوه قیمت‌گذاری در این مجموعه مخالف با روند قیمت‌گذاری گیفت کارت‌ها در سایر فروشگاه‌هاست؛ چراکه در این فروشگاه‌ها قیمت دلار را چند برابر گران‌تر در نظر می‌گیرند.

• پشتیبانی 24 ساعته: مجموعه کیف پول من در اصل یک صرافی رمزارزی بوده که در خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت دارد. به دلیل عدم تعطیلی روند معاملات در بازار ارز دیجیتال، این صرافی دارای پشتیبانی 24 ساعته است و در صورتی که در استفاده از گیفت کارت پلی استیشن خریداری شده مشکلی داشته باشید، در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به بخش پشتیبانی آن مراجعه کرده و مشکل خود را از طریق تیم پشتیبانی پیگیری و برطرف سازید.

• دریافت سریع سفارش: کیف پول من را می‌توان بزرگترین مجموعه فعال در فروش انواع گیفت کارت به شمار آورد. کارشناسان این مجموعه سفارش شما را بلافاصله پس از ثبت نهایی پیگیری کرده و در بازه زمانی بین 5 الی 30 دقیقه، کد گیفت کارت خریداری شده در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی: آموزش خرید گیفت کارت پلی استیشن با ارز دیجیتال

گیفت کارت پلی استیشن؛ بهترین راهحل برای خرید انواع بازی

گفته شد که در حال حاضر با وجود گیفت کارت‌ها دیگر مشکلی در پرداخت ارزی و انجام خریدهای درون برنامه‌ای برای کاربران ایرانی وجود ندارد. با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن می‌توانید به صورت حرفه‌ای‌تر در دنیای بازی‌ها حاضر شوید و به رقابت با دوستان خود بپردازید. برای خرید انواع گیفت کارت پلی استیشن در ریجن‌های مختلف می‌توانید همین حالا به وب‌سایت صرافی کیف پول من به آدرس www.kifpool.me سر بزنید و به صورت کاملاً قانونی و ریالی خرید گیفت کارت پلی استیشن را تجربه کنید.


چرا باید گیفت کارت پلی استیشن بخریم؟

بیشتر بخوانید