سوت‌زنی| تبلیغ کسب و کارهای ایرانی در رسانه‌های تحریم‌کنندگان اقتصاد ایران

سوت‌زنی| تبلیغ کسب و کارهای ایرانی در رسانه‌های تحریم‌کنندگان اقتصاد ایرانعلیرغم ممنوعیت تبلیغات تجاری در رسانه‌های معاند، در فضای مجازی شبکه‌های بیگانه از جمله کانالی منتسب به صدای آمریکا شاهد آگهی برخی کسب‌وکارهای کشورمان هستیم در حالی که وظیفه اربابان این رسانه تحریم اقتصاد ایران است.

به گزارش خبر ساز، در صدوبیست و دومین نشست کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اسفند سال ۹۹ مصوب شد که هرگونه تبلیغ و آگهی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای معاند ممنوع بوده و برای مجرمان مربوطه مجازات درنظرگرفته شده است.

علیرغم مصوبه فوق براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبر ساز شاهد تبلیغ گسترده برخی کسب و کارهای داخلی در بعضی رسانه‌های معاند هستیم.

آگهی درخواست کمک به نیازمند ایرانی در کانالی موسوم به صدای آمریکا

در همین راستا برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که وی درباره‌ی یکی از شبکه‌های بیگانه اظهار کرد: کانال تلگرامی به اسم صدای آمریکا وابسته به تعدادی از فارسی‌زبانان معاند در ایالات متحده تعداد قابل توجهی از تبلیغات تجاری هم‌وطن‌های ما را آگهی می‌کند، به‌نحوی که مطالب مربوط به فروش سگ و گربه، تبلیغ کانال‌های تلگرامی با موضوع قیمت طلا و خودرو، تجارت لوازم خانگی مشکوک به قاچاق و حتی درخواست کمک به نیازمند را در میان محتوای رادیکال خود منتشر می‌کند.

وی به ارتباط خود با ادمین این کانال اشاره کرد و افزود: برای آشنایی با نحوه‌ی بارگزاری آگهی در این کانال به ادمین مربوطه پیام دادم که وی هزینه تبلیغ بدون حذف از کانال را ۴ میلیون تومان، آگهی یک ساله را ۲ میلیون تومان و ۶ ماه ماندن تبلیغ را ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

لزوم تصویب قانون ممنوعیت تبلیغ در رسانه‌های معاند

این گزارشگر بر هویت ادمین مذکور تاکید کرد و گفت: اسم ادمین را در اینترنت سرچ کردم و متوجه شدم که وی خبرنگار سابق صداوسیما بوده که به آمریکا رفته است، همچنین وی خود را کارمند صدای آمریکا معرفی کرد و وعده داد که آگهی را پس از واریز مبلغ فوق در کانال ۴۴ هزارنفری به اسم صدای آمریکا و کانال‌های فرعی دیگر این شبکه منتشر می‌کند.

با توجه به آنچه مطرح شد، علیرغم ممنوعیت تبلیغ تجاری در شبکه‌های معاند براساس مصوبه کارگاه تعیین مصادیق مجرمانه هنوز قانونی بابت این مساله وضع نشده و درنهایت مجازات عاملان متخلف ضمانت اجرایی ندارد، بنابراین لازم است طرح آن از جانب نمایندگان مجلس یا لایحه آن از جانب دولت محترم مصوب شده و این مقوله در روند قانون‌گذاری قرار گیرد.

گروه سوت‌زنی خبر ساز آماده دریافت گزارشات مردمی فساد در سامانه سوت‌زنی و یا از طریق شناسه تلگرامی Sootzani_Farsnews است.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید