تردد زوار اربعین از مرز باشماق موجب تقویت وحدت می‌شود

استاندار کردستان گفت: تردد زائران در پایانه باشماق زمینه توسعه استان را فراهم می‌کند و موجب گسترش روابط با اقلیم عراق و تقویت وحدت و تقریب مذاهب میان دو منطقه می‌شود.

به گزارش خبر ساز از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به اینکه تردد زائران اربعین در مرز باشماق از حیث راهبردی و فرهنگی برکات مثبتی برای استان بدنبال دارد، اظهار‌کرد: تردد زائران در پایانه باشماق زمینه توسعه استان را فراهم می‌کند و موجب گسترش روابط با اقلیم عراق و تقویت وحدت و تقریب مذاهب میان دو منطقه می‌شود.

استاندار کردستان یادآور شد: اگر امسال تردد زائران در مرز باشماق عملکرد خوبی داشته باشد در سال‌های آینده نیز می‌توان از این تجارب بهره گرفت.

وی با اشاره به تراکم زائران در مرز خسروی تصریح کرد: اگر بخوبی اطلاع‌رسانی شود زائران به مرز باشماق سوق داده می‌شوند.

تاکید استاندار کردستان بر اولویت بهسازی محورهای مواصلاتی مرزی

زارعی‌کوشا با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی در وزارت کشور بمنظور مقابله با سیل گفت: در این راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات از سوی رئیس جمهور به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

وی مقوله سرمایه‌گذاری را کاملا هوشمند دانست و گفت: فعالیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری و این مقوله مهم بخوبی رصد می‌شود.

زارعی‌کوشا عوامل مختلفی را در شتاب‌بخشی به فرایند سرمایه‌گذاری موثر و مانده اعتبارات مصرف نشده را مهم‌ترین شاخصه و عملکرد دستگاه‌ها دانست و بر جذب کامل اعتبارات دولتی از سوی ادارات استان تاکید کرد.

وی یادآور شد: طرح‌های بالای پنج هزار مترمربع که منفعت عمومی جامعه را در پی دارد در اولویت شورای برنامه‌ریری قرار گیرد.

استاندار کردستان همچنین بر تعیین تکلیف پروژه‌های باقی مانده سال ۹۹ و اجرایی کردن آنها تاکید کرد.

مصوبات کارگروه زیربنایی جنبه پیشنهادی دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: از ۱۴ دی سال ۹۹ تاکنون ۱۸ جلسه کارگروه زیربنایی با ۳۹۷ مصوبه در استان تشکیل شده است.

ارسلان ازهاری با اشاره به آیین نامه شورای برنامه ریزی افزود: مصوبات کارگروه زیربنایی جنبه پیشنهادی دارد و باید در این شورا مطرح و سپس تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که این تعداد پروژه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح نشده اکنون باید ۱۵ طرح پیشنهادی کارگروه زیربنایی در جلسه شورای برنامه ریزی عنوان شود و مابقی مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه معاون هماهنگی عمرانی استانداری کردستان گفت: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۴۰۰ پروژه باقی مانده و برخی افراد در انتظار ابلاغ از سوی شورای برنامه‌ریزی هستند.

وی افزود: در این راستا ضرورت دارد کارگروهی متشکل از سازمان برنامه ریزی، معاونت عمرانی و راه و شهرسازی تشکیل شود تا مصوبات کارگروه زیربنایی مورد بررسی قرار گیرد.

ازهاری به اختصاص ۲۶۱ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده برای بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/2330/85

بیشتر بخوانید