فارس من| سازمان سنجش در زمان برگزاری کنکور ارشد تجدید نظر کند

کاربران سامانه فارس من از سازمان سنجش آموزش کشور خواستند که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تجدید نظر کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبر ساز، آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ روز ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود ، این در حالی است که سال‌های گذشته این آزمون در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شد، همین موضوع سبب شده که کاربران سامانه فارس من طی پویشی خواستار تجدید نظر در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شوند.

کاربران سامانه فارس من طی پویشی از سازمان سنجش آموزش کشور خواستند تا در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ تجدیدنظر کند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«معاون محترم وزیر و رئیس محترم سازمان سنجش آموزش کشور

باسلام و احترام
با عنایت به دستور معاون امور آزمون های آن سازمان مبنی بر برگزاری همزمان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲ و کاهش یکباره دو ماه از زمان برنامه‌ریزی و مطالعه و تحمیل فشار و استرس بالا به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، خواهشمند است در این تصمیم تجدید نظر کرده و آزمون را همانند سالهای گذشته برگزار نمایید.»

یوسفی سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبر ساز، در این مورد گفت: درخواست ما تجدید نظر سازمان سنجش آموزش کشور در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ است و یکی از دلایل این است که بدون اطلاع قبلی تاریخ برگزاری آزمون عوض شده و ۲ماه آزمون کارشناسی ارشد جلوتر آمده است.

وی ادامه داد: بیشتر داوطلبان مثل سال‌های قبل تصور می‌کردند آزمون کارشناسی ارشد اردیبهشت برگزار می‌شود، برنامه ریزی داشتند که از مهرماه شروع به خواندن کنند. تاریخ اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور باعث شد برنامه ریزی ها به هم بخورد مخصوصا برای کسانی که شاغل هستند، افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند معمولا شاغل هستند.

به گفته یوسفی مشکل دیگری که وجود دارد این است که داوطلبان دانشجو بهمن‌ماه امتحانات پایان ترم تحصیلی خود را دارند و تا اسفند فرصت محدودی برای مطالعه کنکور است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید