۷۰۰ قاضی جدید تا پایان سال به دستگاه قضا اضافه می‌شوند

مدیر کل آموزش قوه قضاییه گفت: امسال در مجموع ۷۰۰ کارآموز قضایی پس از طی دوره کارآموزی وارد بدنه دستگاه قضایی کشور می‌شوند.

به گزارش خبر ساز از گرگان، مهدی جوهری مدیر کل آموزش قوه قضاییه در مراسم افتتاح مرکز کارآموزی قضایی گلستان در شهرستان گرگان اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال در مجموع ۷۰۰ کارآموز قضایی پس از طی دوره کارآموزی وارد بدنه دستگاه قضایی کشور شوند.

وی افزود: خوشبختانه با همت رئیس کل دادگستری گلستان و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری دوره کارآموزی قضایی ، امروز شاهد راه اندازی سیزدهمین مرکز کشوری کارآموزی قضایی قوه قضاییه در گرگان هستیم.

مدیر کل آموزش قوه قضاییه ادامه داد: در گلستان زیرساخت‌های خوبی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد و در آینده دوره‌های کارآموزی بیشتری به این مرکز اختصاص داده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز گفت: با افتتاح این مرکز، گلستان به جمع استان هایی پیوست که صلاحیت پذیرش کارآموزان قضایی و آموزش آنان را برعهده می گیرند.

حیدر آسیابی افزود: قضات جوانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند پیش از مشغول شدن در کسوت قاضی در دادگاه ها و دادسراها، در این مرکز یک دوره کار آموزی ۹ ماهه را در حضور قضات پیشکسوت و برجسته طی می کنند تا برای نشستن بر کرسی قضاوت ، آماده شوند.

وی با بیان این که اولویت جذب و به کارگیری نخبه‌های هر دوره کارآموزی قضایی با استان های میزبان است، افزود: راه اندازی این مرکز، این فرصت را برای جذب قضات نخبه و تامین کادر قضایی استان که همیشه یکی از چالش‌های دادگستری استان بود را فراهم می کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین عنوان کرد: در نخستین دوره این مرکز ، ۲۲ نفر دوره کارآموزی قضایی خود را آغاز کردند.

سیزدهمین مرکز کارآموزی قوه قضاییه کشور با حضور مدیر کل آموزش قوه قضاییه امروز در گرگان افتتاح و آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ع

بیشتر بخوانید