کمیسیون آموزش بدنبال ساماندهی قراردادهای معلمان فعال از 1391 تا کنون است

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: با طرح ساماندهی نیروی انسانی تمامی قراردادهای معلمان ساماندهی شده و شفافیت لازم ایجاد خواهد شد؛ مجلس بنا دارد با ایجاد هماهنگی لازم یک نوع قرارداد در این باره وجود داشته باشد.

سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبر ساز، درباره تعیین تکلیف و استخدام معلمان به کارگیری گرفته شده از سال 1391 تا سال 1399 اظهار داشت: طرحی با عنوان ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است؛ از کمیسیون آموزش به کمیته آموزش و پرورش این موضوع تفویض اختیار شد.

وی افزود: کمیته آموزش و پرورش در حال بررسی و تدوین و اصلاح طرح ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش است و در پایان کار قرار داریم و به زودی جمع‌بندی درباره این طرح صورت گرفته و به صحن کمیسیون آموزش ارجاع خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به زودی تعیین تکلیف این طرح در کمیسیون آموزش صورت گرفته و جهت بررسی به هیأت رئیسه مجلس و قرارگیری در نوبت دستور کار قرار می‌گیرد.

مولوی گفت:‌با طرح ساماندهی نیروی انسانی تمامی قراردادهای معلمان در این وزارتخانه اعم از خرید خدمت نهضتی، ومربیان پیش‌دبستانی ساماندهی شده و شفافیت لازم ایجاد خواهد شد؛ مجلس بنا دارد با ایجاد هماهنگی لازم یک نوع قرارداد در این باره وجود داشته باشد.

مولوی افزود: پیشنهاد کمیسیون آموزش در این باره آن است معلمانی که سال‌ها با انواع و اقسام قراردادها در مدارس خدمت کرده‌اند امتیازی برای آنها در نظر گرفته شده و آزمونی از آنها اخذ شود و در صورت قبولی جذب آموزش و پرورش شوند و آن دست از معلمانی که نمی‌توانند نمره قبولی کسب کنند پیشنهاد کرده‌ایم که در جایگاه‌های مختلف در مدارس نظیر متصدی آزمایشگاه، متصدی کارگاه، مربی بهداشت، مشاور و ... و براساس مدارک تحصیلی و تجارب‌شان جذب و به کارگیری شوند که البته باید هماهنگی لازم بین سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش صورت گیرد تا هم نیازهای مدارس برطرف شود و هم نیروی انسانی این وزارتخانه ساماندهی شود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید