حماس: به زودی جانشین السنوار را انتخاب می‌کنیم

«محمود مرداوی» از رهبران جنبش حماس در واکنش به شهادت قهرمانانه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش، اعلام کرد که شهید یحیی السنوار، الگویی بی‌نظیر در تمام مراحل و نقطه آغاز مبارزه فلسطین ضد اشغالگران است.

وی افزود: خون پاک شهید السنوار تا روز قیامت نفرینی علیه صهیونیست‌های جنایتکار و متحدان آنها خواهد بود و اشغالگران باید منتظر ضربات دردناک از غزه، کرانه باختری و کل جبهه‌های مقاومت باشند. ما به خداوند و یاری او ایمان داریم و همچنین از استواری ملت خود تا رسیدن به پیروزی و آزادی مطمئنیم.

این رهبر حماس تاکید کرد: شهید یحیی السنوار یک رهبر باسواد بود و نوشته‌های مهمی دارد که مملو از درس‌ها و فرهنگ برای همه همرزمانش در اسارت بود.

«محمود مرداوی» از رهبران جنبش حماس در ادامه اعلام کرد: شرایط جنبش حماس درباره مذاکرات آتش بس بعد از شهادت یحیی السنوار هیچ تغییری نخواهد کرد و ما رئیس جدیدی را برای حماس انتخاب کرده و بعد از آن درباره هر پیشنهادی برای آتش بس بحث خواهیم کرد.

وی گفت: رئیس جدید دفتر سیاسی حماس طبق مقررات سازمانی ما انتخاب خواهد شد و شرایط کنونی ایجاب می‌کند که در مدت زمانی بسیار کوتاه، جانشین ایشان را انتخاب کنیم. این یک روند طبیعی است و طولانی نخواهد بود.

روز گذشته «خلیل الحیة» یکی از رهبران حماس خبر شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه را رسما تائید کرد.

وی تاکید کرد: شهید یحیی السنوار تا آخرین لحظه در حال قیام بود و در غزه ثابت قدم باقی ماند و الهام بخش روحیه پایداری بود. شهادت السنوار و رهبران دیگر فلسطین حرکت و مقاومت ما را از لحاظ قدرت، استواری و اراده برای ادامه راه آن‌ها افزایش می‌دهد.

الحیه خطاب صهیونیست‌ها گفت که اسرای صهیونیست هرگز آزاد نخواهند شد؛ مگر اینکه تجاوزات متوقف شود، اشغالگران از نوار غزه کاملا عقب نشینی کنند و اسرای فلسطینی آزاد شوند.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای شهادت قهرمانانه یحیی السنوار را در نبرد رو در رو با اشغالگران جنایتکار تایید کرد.


حماس: به زودی جانشین السنوار را انتخاب می‌کنیم

بیشتر بخوانید