6 راهکار کم هزینه برای روش ساخت خانه با روش های بروز

برای استفاده از کم هزینه ترین روش ساخت خانه باید از یک معمار حرفه‌ای کمک بگیرید. معماران حرفه‌ای با آگاهی از بهترین و ارزانترین روش‌های ساخت‌و‌ساز مناسب ترین راهکار را متناسب با نوع زمین و ملک به شما توصیه می‌کند. هزینه‌های مربوط به پرداخت حقوق معماران بسیار اندک است و فقط بخش کوچکی از بودجه را شامل می‌شود؛ در حالی که در صورت انتخاب روش مناسب برای ساخت‌و‌ساز باید بخش زیادی از بودجه را صرف کنید.

کم هزینه ترین روش ساخت خانه چیست؟

اگر به‌جای خرید خانه در گیلان یا هر شهر دیگری تصمیم به ساخت آن گرفته‌اید، این روش‌ها می‌توانند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی داشته باشند :

هندسه ساده

اگر برای طراحی خانه از پیچ و خم‌های زیاد استفاده کنید، خرج‌های زیادی هم روی دستتان می‌گذارد. در واقع طراحی‌های پر زحمت همیشه هزینه‌های گزافی دارند، برای همین اگر به‌دنبال راهکاری برای ساخت خانه به‌صورت کم هزینه می‌گردید، از طرح‌های پرپیچ‌و خم بپرهیزید و از یک هندسه ساده برای آنجا استفاده کنید.

انتخاب ساختار و مصالح

شما باید به فاکتور‌های مختلفی از جمله دوام، طول عمر و شیوه نگهداری از مصالح توجه کنید، چون تأثیر مستقیمی روی هزینه‌های ساختمان در دراز مدت می‌گذارند. پیشنهاد می‌دهیم در اینجا به فکر ارزان‌بودن مصالح نباشید، بلکه به خرید بهترین و باکیفیت ترین مصالح فکر کنید. با خرید این مصالح دیگر نگران آسیب‌دیدگی ساختمان در برابر عوامل مختلف نیستید و مطمئن هستید که بنا می‌تواند سال‌ها بدون هیچ مشکلی همچنان پابرجا باقی بماند.

هزینه کار

در صورت استخدام نیروی کار برای انجام دادن کار‌ها در بخش‌های مختلف خانه هزینه‌های زیادی روی دست شما می‌گذارد. اگر تصمیم به ساخت خانه به روش کم هزینه گرفته‌اید، بنابراین بیشتر کار‌ها را خودتان انجام دهید تا جلوی صرفه هزینه‌های اضافه گرفته شود.

کارآمدی کف ساختمان

مساحت ساختمان نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی هزینه‌ها است. شما باید با کمک معماری به‌دنبال راهی برای کاهش مساحت باشید، ولی به خواسته اصلی خود هم برسید.

طراحی فضا

فضا‌های باز در خانه‌های جدید طرفداران زیادی دارند و این دلیل مشخصی دارد. در واقع هر چه نور طبیعی بیشتری وارد خانه شود، محیط خانه تبدیل به گزینه مناسب تری برای برگزاری مهمانی‌های مختلف می‌شود. البته که باید هزینه‌های ساخت فضای باز زیاد را در نظر بگیرید، چون برای این فضا باید هزینه‌های زیادی صرف شود.

برای اینکه بتوانید هزینه‌ها را در طراحی فضای باز کاهش دهید، تعداد ستون‌ها را کم کنید. در واقع با کاهش تعداد ستون‌ها میزان فولاد استفاده‌شده در ساختمان هم به حداقل می‌رسد و این موضوع روی قیمت‌ها تاثیر زیادی دارد.

البته اگر قصد خرید خانه در رشت را دارید یا می‌خواهید خانه‌ای بسازید، حتماً به تعداد کافی ستون‌ها توجه داشته باشید. ستون‌ها باید به اندازه‌ای باشند که مبادا به سازه آسیبی برسد. اینجا یک معمار خوب به شما می‌تواند کمک زیادی کند.

انتخاب معمار و طراح مناسب

شما می‌توانید با انتخاب معمار و طراح مناسب از کم هزینه ترین روش ساخت خانه استفاده کنید. در واقع معمار حرفه‌ای تمام بار ساخت‌وساز را از روی دوش شما بر می‌دارد و به صرفه‌ترین راهکار‌ها را پیشنهاد می‌دهد تا با استفاده از آنها بتوانید هزینه‌ها را به حداقل برسانید.

بسیاری از افراد تمایلی به کمک‌گرفتن از طراح و معمار در تمام مراحل ساخت‌و‌ساز به‌منظور جلوگیری از افزایش هزینه‌ها ندارند که در این صورت می‌توانند فقط در مراحل اولیه ساخت ملک از یک معمار حرفه‌ای کمک بگیرند تا وی بهترین مصالح و تجهیزات را با قیمت مناسب برای ساخت خانه معرفی کند.

معرفی ارزانترین مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز

با شناخت ارزانترین مصالح ساختمانی می‌توانید هزینه‌های ساخت‌و‌ساز را به حداقل برسانید. از جمله متداولترین مصالح ساختمانی عبارتند از :

پنل های از پیش ساخته شده

پنل‌های از پیش ساخته‌شده تنوع بالایی از لحاظ طراحی دارند و طی سال‌های اخیر تبدیل به یکی از ترندترین مصالح ساختمانی شده‌اند. این پنل‌ها جزء ارزانترین مصالح هم به‌شمار می‌آیند.

کانتینر

کانتینر‌ها بسیار محکم هستند. این ابزار قیمت‌های بسیار مناسب تری نسبت به خانه‌ها دارد، برای همین بیشتر شرکت‌های ساخت مسکن به آن علاقه‌مند هستند.

چوب بازیافت شده

این روز‌ها مصالح قدیمی از جمله چوب‌ها ناکارآمد نیستند و از آن در ساخت بنا استفاده می‌کنند. در واقع مجری‌های ساختمان می‌توانند این قطعه‌ها را تمیزکاری کرده و بخش‌های تمیز آنها را برای استفاده مجدد در خانه بازیافت کنند.

مصالحی با حمل و نقل آسان

از آنجا که هزینه‌های حمل و نقل می‌تواند بسیار سنگین باشد، توصیه می‌کنیم که به‌سراغ مصالحی بروید که جزء سبکترین‌ها هستند و حمل آنها مشکلی به‌وجود نمی‌اورد. این مصالح به‌دلیل حمل و نقل آسان، هزینه‌های کمتری به بار می‌اورند.

ورق آهن موج دار

آهن‌های موج‌دار وقتی روی ساختمان‌ها نصب می‌شوند، ظاهری شیک و زیبا به بنا هدیه می‌دهند. این محصولات برای حمل‌و‌نقل هم مناسب هستند و هزینه زیادی به بار نمی‌آورند.

تیرآهن

تیراهن‌ها نه‌تنها کیفیت صنعتی شیک و خوبی دارند، بلکه در پی ساختمان هم استفاده می‌شوند.

آجر ساده

اجر‌های ساده مصالح ارزان قیمتی هستند که در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. تنها نکته‌ای که در استفاده از اجر‌های ساده باید به آن توجه داشته باشید، نصب طاقت‌فرسا است. آجر‌ها همچنین در طولانی مدت هزینه‌های خیلی کمی روی دستتان می‌گذارند و برای همین نزد بسیاری از ساخت‌و‌سازگران محبوبیت دارند.

کم هزینه ترین روش ساخت خانه، ارزان اما به صرفه

کم هزینه ترین روش ساخت خانه هر چند ارزان است، اما به صرفه بوده و مقاومت کافی را به ساختمان می‌بخشد. توجه داشته باشید که به‌منظور کاهش هزینه‌ها نباید روی کیفیت و کارایی ساختمان تأثیر بگذارید؛ بنابراین به‌دنبال روشی باشید که نه‌تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه مقاومت ساختمان را هم تضمین می‌کند و نگران آسیب‌دیدگی بنا به‌دلیل استفاده از این روش در آینده نخواهید بود.


6 راهکار کم هزینه برای روش ساخت خانه با روش های بروز

بیشتر بخوانید