آغاز پژوهش فیلم شهید یحیی سنوار

سعید الهی تهیه کننده سینما با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ترور ناجوانمردانه این مبارز شهید فلسطینی، فیلم سینمایی زندگی و شخصیت ایشان از بدو تولد تا شهادت و مبتنی بر مسیر جهاد و تلاش چند دهه گذشته در دوران حیات و اسارت ان شاء الله ساخته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص زندگی شهید یحیی سنوار از زمان اقامتش در اردوگاه در کودکی و نوجوانی، تحصیلاتش، اسارتش، فعالیت هایش در طول ۲۵ سال حضور در زندان های رژیم صهیونیستی و در نهایت تبادل، مبارزه و شهادت خاص ایشان، تولید یک فیلم پرتره می‌تواند بیانگر مبارزات مردم فلسطین در مسیر روایی و داستانی باشد.

تهیه کننده مستند"قوی دل" با اشاره به گفتگوهای اولیه برای آعاز تحقیق و سپس نگارش فیلمنامه گفت: این فیلم می‌تواند جدا از پرتره شهید"سنوار" فرازهایی از حوادث و اتفاقات دهه‌های پیشین تاکنون در سرزمین های اشغالی بخصوص منطقه غزه را به نمایش بگذارد.

این کارشناس فرهنگ و سینما اضافه کرد: به امید خداوند متعال تلاش خواهیم کرد با جذب منابع مالی و انتخاب همکاران باتجربه و علاقمند این پروژه سینمایی را مطابق آنچه که در شان رهبران شهید جبهه مقاومت است به سرمنزل مقصود برسانیم.

به گفته الهی، اسامی گروه پژوهشی و نویسندگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

فیلم سینمایی"میرو" به تهیه کنندگی سعید الهی طی روزهای اخیر جایزه و پروانه طلایی تعلیم و تربیت را از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان دریافت کرد. ضمن اینکه سال گذشته نیز سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره بین المللی فیلم فجر به مستند بلند"قوی دل"متعلق به وی تعلق گرفت.


آغاز پژوهش فیلم شهید یحیی سنوار

بیشتر بخوانید