خط ویژه| توجیه قرآن‌سوزی در اروپا توسط روزنامه اصلاح‌طلب/ هم‌صدایی رسانه اصلاح‌طلب با رسانه‌های خارجی برای تخریب جشنواره فجر

می‌توان گفت روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به طور ضمنی و غیرمستقیم، به کشورهای غرب حق می‌دهد قرآن را آتش بزنند؛ زیرا در این سوی مرزها گروه‌های تکفیری با نام اسلام فعالیت دارند.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

توجیه قرآن سوزی در اروپا توسط روزنامه اصلاح طلب اعتماد

روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گزارشی با عنوان «توهین به مقدسات مسلمانان ریشه در اسلام افراطیون دارد» نوشت: «هر از چند گاهی خبری از گوشه و کنار جهان می‌رسد که یکی از مقدسات مسلمانان مورد اهانت قرار گرفت. از جمله این اخبار آزار‌دهنده جسارت به ساحت مقدس قرآن است. اخبار این اهانت‌ها عموما از کشور‌های اروپایی می‌رسد که مدعی عقلانیت و خردورزی هستند و آتش زدن قرآن را در چارچوب آزادی بیان توجیه می‌کنند! اتفاقی که در سوئد و در پی آن هلند افتاد و نیز رفتار یک کشیش افراطی در ایالات متحده امریکا...می‌توانیم بگوییم یکی از عوامل اصلی این رفتار موهن واکنش به خشونت‌های فرقه‌های مدعی مسلمانی است. فرقه‌های القاعده، داعش، النصره و بوکوحرام که با فریاد‌ الله‌اکبر و با استناد به آیاتی از قرآن اقدام به خشونت‌بار‌ترین نوع آدمکشی و ترور می‌کنند و بعضی از این گروه‌ها هر نوع عقیده‌ای غیر از عقیده خودشان را کفر و صاحبان این عقاید را واجب‌القتل می‌دانند! آتش زدن قرآن و هر گونه اهانت به مقدسات مسلمانان، روی دیگر سکه خشونت‌های گروه‌های افراطی مدعی مسلمانی است».

بر اساس این گزارش می‌توان گفت که روزنامه اصلاح طلب اعتماد به طور ضمنی و غیرمستقیم، به کشورهای غربی حق می‌دهد که قرآن را آتش بزنند؛ زیرا در این سوی مرزها گروه‌های تکفیری با نام اسلام فعالیت دارند. در اینجا چند مسئله وجود دارد:

۱. حتی اگر فرض کنیم مردم کشورهای غربی صرفا اقدامات تروریست‌های داعش را می‌بینند و از اساس اسلام بی‌خبر هستند و در نتیجه به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند؛ چرا این اقدامات با هماهنگی، حمایت و حفاظت دولت‌های غربی انجام می‌شود؟ مگر اینکه به نظر روزنامه اعتماد، دولت‌ها هم حق اهانت به ادیان را داشته باشند! از طرفی دیگر، اینکه گروهک‌های تروریستی برآمده از اسلام است، همه‌اش ادعای دولت های غربی بوده نه مردم عادی اروپا. بنابر این، دولت‌های غربی باید پاسخگو باشند و حق توهین ندارند.

۲. روزنامه اعتماد، ادعای کشورهای غربی را تکرار می‌کند و از گروهک‌های تروریستی، با نام «اسلام افراطیون» یاد می‌کند. این درحالی است که تروریستی‌هایی همچون داعش، به اعتراف کشورهای غربی، ساخته و پرداخته خودشان است. اما روزنامه اعتماد اشاره‌ای به این موضوع ندارد.

۳. اگر به تاریخچه اهانت به مقدسات اسلامی مراجعه کنیم، درمی‌یابیم که این اقدامات موهن، حتی در شرایطی که اقدامی از سوی تکفیری‌ها انجام نشده، وجود داشت. به علاوه، براساس آمارهای رسمی «مرکز تحقیقاتی پیو» واقع در واشنگتن، جمعیت مسلمانان اروپا در طول سال‌ها، رشد شتابان داشته و این رشد در سوئد در رتبه‌های نخست قرار دارد. بر این اساس می‌توان گفت از عوامل اصلی توهین به مقدسات اسلامی از سوی دولت‌های غربی، مقابله با موج اسلام گرایی، تخریب و به حاشیه راندن آن است.

۴. حتی اگر فرض کنیم تروریست‌های داعش از اسلام آمده باشند و فرض کنیم دولت‌های غرب ندانند که داعش دست پخت کیست و چه کسی آن را نابود کرده است؛ بازهم توهین به مقدسات اسلامی هیچ توجیهی ندارد. مثل این می‌ماند که مردم منطقه بگویند آمریکا در منطقه ما جنایت کرده؛ پس ما هم به مقدسات غربی و ادیان آن‌ها توهین می‌کنیم! زمانی که مردم منطقه در واکنش به جنایت‌های آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند، اصلاح طلبان این اقدام را تخطئه کردند. اما الان به غربی‌ها برای قرآن سوزی حق می‌دهند! البته لازم به ذکر است که پرچم یک کشور جزو مقدسات ادیانی نیست.

۵. این ادعا از سوی روزنامه اعتماد درحالی مطرح است که حتی خود کشورهای غربی نمی‌گویند که چنین رفتارهایی به خاطر اسلام گرایی افراطی است و آن را صرفا با آزادی بیان توجیه می‌کنند.

۶. سوالی که از روزنامه اعتماد مطرح است، این که در روزهای اخیر دقیقا چه اقدامی افراطی از سوی جهان اسلام صورت گرفته که غربی‌ها بخواهند با این اقدامات موهن به آن پاسخ دهند؟

هم‌صدایی رسانه اصلاح طلب با رسانه‌های خارجی برای تخریب جشنواره فجر

روزنامه اصلاح طلب سازندگی، بازوی رسانه‌ای حزب کارگزاران، در گزارش اخیر خود با تیتر «مخمصه» به استقبال جشنواره فجر رفت. در این گزارش آمده است «شاید این استعاری‌ترین جشنواره تمام جشنواره‌هایی باشد که تاکنون برگزار شده است. سینما در حال پوست‌اندازی است. ســینماگران علیه همدیگر صف‌آرایی کرده‌اند و مهمترین فســتیوال سینمایی ایران از یک ماه قبل از آن با حاشیه روبه‌رو شــد و حملات بی‌امانی علیه‌اش آغاز شد تا کل آن را تحت‌الشعاع قرار دهد. جشنواره امسال به اتفاقات چهار ماه گذشته در کشور گره خورده است. برخی از سینماگران در جنبش زن،زندگی، آزادی، یک سوی ماجرا ایستادند و تقابل خود را با سیستم سیاسی کشور به رخ کشیدند».

روزنامه سازندگی از نقش سلبریتی‌ها در آشوب‌های اخیر به طور ضمنی حمایت کرد و به بازیگرانی که در گذشته در جشنواره فجرحضور داشتند، حمله کرد. این روزنامه اصلاح طلب نوشت «مثلاً مانی حقیقی که امسال جشنواره را تحریم کرده، سال ۹۱ بعد اتفاقات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ جشــنواره فیلم فجر بود و از حضور خود در آن جشنواره دفاع و تاکید کرد: اعتقاد دارم جشنواره فیلم فجر متعلق به‌همه فیلم‌سازان است». به عبارتی دیگر، این روزنامه اصلاح طلب اعتراض می‌کند که چرا بعد از فتنه ۸۸ و صحنه گردانی اصلاح طلبان برای براندازی، جشنواره فجر را کسی تحریم نکرد!

این درحالی است که روزنامه سازندگی در این گزارش اذعان دارد که «تعداد تحریم‌کنندگان جشنواره آن هم نه به‌صورت رسمی بلکه از نوع مجازی به ۱۰ نفر هم نرسیده است».

شبکه ایران اینترنشنال که توسط پادشاهی انگلستان اداره و از سوی پادشاهی عربستان تامین مالی می‌شود، روزهاست که به دنبال تحریم جشنواره فجر است. همانطور که به دنبال تحریم ورزش جوانان ایرانی در رقابت‌های بین المللی بوده و هست.

پایان پیام/./ ت 666

بیشتر بخوانید