کرملین: ارسال تانک به اوکراین هم چیزی را تغییر نمی‌دهد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه خطر دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین در حال افزایش است، گفت غرب درباره احتمال پیروزی کی‌یف دچار توهم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که جنگ اوکراین و دخالت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آن، در حال تشدید است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «هیچ چیز در مورد پیشرفت روسیه در عملیات نظامی ویژه و دستیابی به اهداف آن تغییر نخواهد کرد. غرب درباره اینکه کی‌یف می‌تواند پیروز شود، دچار توهم شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هیچ امیدی به بهبود روابط روسیه و آمریکا در آینده قابل پیش‌بینی وجود ندارد، توضیح داد: «درگیری در اوکراین در حال تشدید است و خطر دخالت مستقیم ناتو هم در حال افزایش است».

سخنگوی کرملین درباره امکان ارسال تسلیحات بیشتر توسط کشورهای ناتو به کی‌یف تصریح کرد: «ارسال تانک هم چیزی را به طور اساسی در عرصه میدانی تغییر نخواهند داد، بلکه فقط مشکلاتی را برای اوکراین ایجاد خواهند کرد».

پسکوف ضمن اشاره به اینکه روابط بین واشنگتن و مسکو در پایین‌ترین سطح تاریخی قرار دارد، اظهار داشت: «کرملین از نزدیک وضعیت مربوط به عرضه احتمالی تسلیحات به کی‌یف از آمریکای لاتین را زیر نظر خواهد داشت».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه نباید در اهمیت تحویل احتمالی تانک‌های ناتو به کی‌یف اغراق کرد، افزود: «ناتو بر این اراده سیاسی است که مشارکت فزاینده‌ای در درگیری اوکراین داشته باشد. اما برای حل این بحران، غرب باید نگرانی‌های روسیه را در نظر بگیرد».

پیش از این، نشریه پالتیکو گزارش داده بود که گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا به‌دنبال تشکیل ائتلافی برای فشار آوردن به آلمان برای ارسال تانک به اوکراین هستند. ( جزئیات بیشتر )

پایان پیام/خ

بیشتر بخوانید