کرملین از دومین گفت‌وگوی پوتین و رئیسی در روزهای اخیر خبر داد

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور و همتای ایرانی وی در گفت‌وگویی تلفنی درباره سوریه و همکاری در حوزه حمل و نقل و انرژی رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران پنجشنبه (۱۹ ژانویه، ۲۹ دی) با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. این دومین تماس تلفنی آن‌ها در نُه روز گذشته بود.

به نوشته رویترز، در گزارشی کوتاه از این تماس، کرملین اعلام کرد دو رئیس‌جمهور درباره وضعیت سوریه و همکاری در حوزه حمل و نقل و انرژی گفت‌وگو کردند. طبق این گزارش، در بیانیه ریاست‌جمهوری روسیه، اشاره‌ای به جنگ در اوکراین نشده است.

به گزارش فارس، رئیسی چهارشنبه ۲۱ دی نیز در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین با تأکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌خصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، این همکاری‌ها را موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت‌های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه دانست.

رئیسی درباره تلاش‌ها برای حل مسائل سوریه نیز بر محوریت چارچوب «آستانه» تأکید و آمادگی کشورمان را برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان یافتن درگیری‌ها و استقرار و ایجاد صلح در اوکراین اعلام کرده بود.

پوتین هم همکاری‌های اقتصادی همه‌جانبه را برای روابط دو کشور بسیار ثمربخش توصیف کرده و گفته بود: گسترش ظرفیت‌ها و همکاری‌های دو کشور از جمله در عرصه ترانزیت و انرژی به نفع اقتصادهای کل منطقه اوراسیا است. او هم هماهنگی برای حل مشکلات سوریه در چارچوب آستانه را مورد تاکید قرار داده بود.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید