افزایش ظرفیت ناوگان هوایی به 120 هزار نفر برای بازگشت زوار اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای سفر بازگشت زوار اربعین، یکصد هزار صندلی پروازی در نظر گرفته شد اما با همکاری نهادها این ظرفیت را به 120 هزار نفر هم می‌رسانیم و این حداکثر توان ما در سفرهای هوایی اربعین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبر ساز، رستم قاسمی لحظاتی پیش در برنامه زنده خبری اظهار داشت: از آن نظر که بخشی از زوار برای سفر زیارتی اربعین در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اند و بدون گذرنامه از مرز عبور کردند، ما اطلاع دقیقی بابت سفرهای برگشت نداریم، اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تأمین ناوگان برگشت برنامه‌ریزی کرده است، از سوی دیگر، تعدادی از زوار ‌هم با حمل و نقل هوایی به کشور برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در پیک بازگشت زوار مشکلاتی داشته باشیم، گفت: از آن منظر که عده‌ای در سنوات گذشته بدون گذرنامه از مرز عبور کرده‌اند، امسال هم همان روش را به کار بردند و وارد عراق شدند و امیدواریم در پیک برگشت برنامه‌ریزی شود تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای سفر بازگشت زوار، یکصدهزار صندلی پروازی در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که امکان افزایش ظرفیت صندلی‌های پروازی وجود دارد؟ گفت:‌ با همکاری نیروهای مسلح این ظرفیت را به 120 هزار نفر هم می‌رسانیم و این حداکثر توان ما در سفرهای هوایی اربعین است، ‌بقیه زوار از طریق حمل و نقل جاده‌ای به کشور برمی‌گردند.

قاسمی درباره بسته شدن مرزها و آخرین وضعیت اعزام اتوبوس‌ها، گفت:‌ در حال حاضر مرزها بسته است، امروز به ما دستور داده شد برای برگرداندن زائران اتوبوس‌ها به مرزها اعزام شوند، البته امکان بازگشایی مرزها وجود دارد، لحظاتی پیش با وزیر کشور صحبت می‌کردم که به من اعلام کرد برای اعزام زوار فعلاً دست نگه دارید تا به شما اطلاع دهیم، بنابراین ممکن است مرزها باز شود.

به گزارش فارس، طرح سفرهای جاده‌ای اربعین از 11 شهریور و سفرهای هوایی از 15 شهریور آغاز شد و تا پایان ماه جاری ادامه دارد، طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین به دلیل ازدحام گسترده زوار در پایانه‌‌های مرزی، مردم فعلا به مرزهای کشور برای سفر اربعین مراجعه نکنند.

پایان پیام/ ت 25

بیشتر بخوانید