آخرین اخبار مرزهای ایران و عراق/ ستاد اربعین: زائران به مرزها مراجعه نکنند

ستاد مرکزی اربعین و مسؤولان مربوط تأکید کردند در حال حاضر زائران به مرزهای زمینی منتهی به عراق مراجعه نکنند و صرفا از طریق مرزهای هوایی به عتبات عالیات مشرف شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبر ساز، ستاد مرکزی اربعین و مسئولان مربوطه تأکید کردند که درحال حاضر زائران به مرزهای زمینی منتهی به عراق مراجعه نکنند و صرفا از طریق مرزهای هوایی به عتبات عالیات عراق مشرف شوند.

۱۱:۵۰/ خودروهای شخصی اجازه عبور به سمت مرزهای غربی را ندارند

مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت‌و گویی تلویزیونی در مورد شرایط حاکم بر جاده‌های مرزی اظهار داشت: اعمال محدودیت برای مرزهای غربی همچنان به طور جدی ادامه دارد و چشم‌اندازی روشنی برای تغییر در این تصمیم آن قائل نیستیم و هرچه زمان می‌گذرد شرایط سخت تر می‌شود.

وی افزود: تاکید ما بر این است که مردم از سفر معنوی زیارت اربعین منصرف شوند. تغییری در وضعیت مرزها شاهد نیستیم و برای آن چشم‌اندازی هم وجود ندارد.

میراحمدی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های مسافربری بلیط فروشی ندارند، گفت: پلیس راهور کسانی که با خودروهای شخصی به سمت جاده‌های مرزی حرکت می‌کنند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است و موجب شده ترافیک‌های سنگین به وجود بیاید که این مسئله برای خودروهای امدادی و اتوبوس‌هایی که می خواهند زائران را به شهرها بازگردانند مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: خواهش می‌کنم مردم به مرز مراجعه نکنند؛ چراکه این اتفاق موجب آزار کسانی ‌می شود که در راه بازگشت به شهرهایشان هستند.

میراحمدی با اشاره به اینکه پلیس راهور محدودیت‌های جاده‌ای به سمت شهرهایی که در انتهای آنها پایانه های مرزی قرار دارد را برقرار کرده و به خودروها اجازه عبور داده نمی‌شود، گفت: تنها راه حل همراهی مردم و به تاخیر یا تعویق انداختن این سفر معنوی است.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه اتوبوس‌ها مطلقا بلیط فروشی ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که در تصاویر مشاهده می‌شود که در راه هستند، در جاده‌ها بودند و خودشان را به مرز رسانده بودند که ما تلاش می‌کنیم با همکاری طرف عراقی شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای عبور کسانی که به پایانه‌های مرزی رسیده‌اند فراهم کنیم. شرایط با همه تلاش‌ها به گونه‌ای است که توصیه می‌کنیم کسی به مرز مراجعه نکند.

۱۰:۲۱/ اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز وارد عراق شدند

میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره آخرین وضعیت زائران ایرانی در کشور عراق گفت: در حال حاضر مشکل اصلی هم‌وطنان ما در آن سوی مرز، مسئله حمل و نقل است. امسال به دلیل تنش های داخل عراق شرایطی به وجود آمده و همین الان از شهر کوت در عراق با ما تماس گرفتند که ما حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را برای مرز خسروی فرستادیم تا از آن مسیر به انتقال زائران کمک کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از ورود اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز کشور به عراق خبر داد تا بخشی از مشکل انتقال زائران در خاک عراق به شهرهای زیارتی این کشور حل شود.

۱۰:۰۰/ مرز خسروی همچنان پرازدحام

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی از ازدحام بی‌نهایت زائرانی است که مرز خسروی را برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده‌اند و بی‌قرار رسیدن به بین‌الحرمین هستند؛ همین حالا پشت محوطه گیت‌ها(منطقه خروج از ایران و ورود به کشور عراق) می‌توان گفت حدود ۲۰ هزار نفر حضور دارند، ولی آن چه در این مرز دیدنی است، بسیج تمامی امکانات دستگاه‌های متولی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و ... است که تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا زائران با نظم و ترتیب راهی عتبات عالیات شوند.

امکانات از سوی ایران فراهم شده، موکب‌ها برپاست، ولی گیت‌های عراق کم است در حال حاضر چهار گیت فعال در طرف عراقی جوابگوی جمعیت نیست و زیرساخت‌های کشور میزبان جوابگوی این جمعیت حال حاضر در پایانه مرزی خسروی نیست.

در حال حاضر وحیدی وزیر کشور به همراه هیأت همراه و امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه مشغول بازدید از روند خدمات‌رسانی و خروج زائران از مرز خسروی هستند.

۰۹:۲۷/ ستاد مرکزی اربعین: زائران به مرزها مراجعه نکنند

ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد مرزهای منتهی به عراق مسدود است و زائران به مرزها مراجعه نکنند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

« انا من حسین »

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می‌رساند به منظور تامین امنیت جان و حفظ سلامت زائران گرامی:

مرزهای منتهی به عراق مسدود است، زائران عزیز به هیچ وجه تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند.

توصیه اکید می شود زائران محترمی که در عراق هستند در برگشت خود تسریع کنند و ماندگاری را در کربلا کوتاه و بیشتر از یک روز اقامت نداشته باشند.

۰۹:۲۶/ ظرفیت موکب‌ها در عراق تکمیل است

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز درباره آخرین وضعیت مرزها اظهارداشت: ساعت 5 صبح روز گذشته بنابر دلایلی که مکرراً توضیح دادیم از مردم خواستیم از مراجعه به مرزها خودداری شود. اکنون هم مجدداً تاکید می‌کنیم افرادی که نیت شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین را داشتند از مراجعه به مرزها خودداری کنند. چراکه شرایط به گونه ای نیست که همچنان بر این امر اصرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه زائران مطمئن باشند چنانچه از مراجعه به مرزها منصرف شوند، هم ثواب زیارت و هم به دلیل کمک به سایر زائران اجر مضاعف خواهند برد، تاکید کرد: به شایعات موجود در فضای مجازی که همه را به استمرار حضور در مرزها و عبور از مرزها تشویق می‌کند، توجه نکنند. همچنین به شایعاتی درباره هراس‌افکنی و مشکلات نیز به شکل افراطی در حال انتشار است نیز توجه نشود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه همه ظرفیت موکب ها در عراق تکمیل است، خاطرنشان کرد: البته همه موکب داران عزیز عراقی جانانانه در خدمت زوار عزیز هستند و از زحمات آن ها تقدیر می کنیم. دولت عراق و مسئولان این کشور نیز در تلاش برای غلبه بر مشکلات هستند که جای تشکر دارد.

در حال به روز رسانی...

پایان پیام/ ت 4

خودروهای شخصی اجازه عبور به سمت مرزهای غربی را ندارند

بیشتر بخوانید