وزارت نفت عراق: سوخت مورد نیاز موکبان و خودروها برای مراسم اربعین تامین است

وزارت نفت عراق می‌گوید که هیچ مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز موکب‌ها و وسایل نقلیه برای خدمات رسانی به زائران اربعین وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبر ساز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق( واع )، وزارت نفت عراق امروز جمعه بر اهتمام خود برای رفع نیاز موکب‌ها و وسایل نقلیه به سوخت و سایر فرآورده‌ها برای خدمات رسانی به زائران اربعین تاکید کرده است.

دفتر رسانه‌ای وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای، اعلام کرد: حمید یونس، معاون وزیر نفت در امور تصفیه و توزیع در جریان بازدید از انبارها، جایگاه‌ها و محوطه‌های سیلندر گاز مایع در استان‌‍‌های مرکزی و جنوبی با تعدادی از مسئولان، کارگران و شهروندان عراقی دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این دیدار، پیگیری نقشه راه میدانی تردد زائران از/به سمت استان کربلای معلی برای اطلاع از طرح سوخت ویژه اربعین و سازوکارهای اجرای آن تحت نظارت احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت و مسئولان حوزه نفتی بوده است.

وزارت نفت عراق گفت: این وزارتخانه در تلاش است تا از طریق ادامه کار جایگاه‌های سوخت، محوطه سیلندرهای گاز مایع، انبارها و غیره، به توزیع روان فرآورده‌های نفتی در موکب‌ها و طرف‌های پشتیبانی دست یابد.

در این بیانیه بر اهمیت کار اتاق عملیات وزارت نفت عراق از نظر آمادگی اولیه برای خدمات رسانی به میلیون‌ها زائر اربعین پس از بررسی نیازهای واقعی آنها تاکید شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: وزارت نفت عراق در طرح‌های ویژه چنین مراسمی موفق عمل کرده که در کنار تامین سوخت، بهره‌گیری از کادر انسانی و توان لجستیکی خود از جمله تامین وسایل نقلیه برای ارائه خدمات به زائران و افزایش حمایت از بخش برق ملی و ژنراتورهای خصوصی با هماهنگی اتاق‌های عملیات ویژه اربعین را مد نظر دارد.

این در حالی است که کشورمان ایران به دلیل فراهم نبودن کامل زیر ساخت‌های لازم از سمت طرف عراقی برای حرکت روان خیل جمعیت زائران در مرز از روز جمعه همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق را تا اطلاع ثانوی مسدود کرده است.

ستاد اربعین تاکید کرد که در آن سوی مرز وسیله حمل و نقل جهت انتقال به عتبات کم و بر همین اساس قیمت‌ها چندین برابر افزایش داشته و تلاش‌های ایران هم در ارسال وسایل نقلیه نتوانسته است همه مشکل انتقال زائران را حل کند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید