گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با سفیر و سرکنسول‌های ایران در عراق درباره زوار اربعین

وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوی تلفنی با سفیر و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی در عراق در جریان آخرین وضعیت زوار اربعین قرار گرفت و بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تسهیل امور زوار تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبر ساز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) ۱۸ شهریور ماه در تماس تلفنی با محمدکاظم آل صادق سفیر کشورمان در بغداد و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در بصره، کربلا و نجف، آخرین وضعیت زوار اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تسهیل امور زائران اربعین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه علاوه بر دیپلمات‌های مستقر در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، ۴۵ نفر از همکاران وزارت امور خارجه نیز به صورت داوطلبانه در ارتباط با سرکنسولگری‌های کشورمان در کربلا، نجف و بصره به زائران خدمات کنسولی ارائه می‌دهند، افزود: از مردم بزرگ عراق و دولت و سایر بخش‌های این کشور در پذیرایی از زائران ایرانی اربعین صمیمانه سپاسگزاریم.
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین روز جمعه در تماس تلفنی با فؤاد حسین از دولت و مردم عراق در میزبانی از زوار اربعین قدردانی کرد و همچنین خواستار توجه جدی زوار ایرانی به دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور شد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید