آمریکا 88 تانکر نفت سرقتی از سوریه را به عراق منتقل کرد

نظامیان آمریکایی برای چندمین بار طی هفته اخیر، اینبار 88 تانکر حامل نفت سرقتی از سوریه را به عراق منتقل کردند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبر ساز به نقل از سانا ، نظامیان آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۸۸ تانکر نفت را به سرقت برده و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

منابع محلی در منطقه ریف الیعربیه سوریه اعلام کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی یک کاروان مرکب از ۸۸ تانکر نفت سرقت شده از سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

این منابع افزودند: کاروان مذکور از طریق گذرگاه المحمودیه از خاک سوریه خارج و وارد خاک عراق شده است.

نظامیان آمریکایی طی هفته گذشته بیش از ۳۰۰ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی را از خاک سوریه خارج کردند.

وزارت نفت سوریه به تازگی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی و مزدوران آن روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت از میانگین تولید نفت سوریه را به سرقت برده که میانگین تولید روزانه آن نزدیک به ۸۰ هزار بشکه نفت طی شش ماهه اول سال جاری میلادی بوده است.

نظامیان اشغالگر آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر عمده میادین نفتی در استان‌های الحسکه و دیرالزور (موسوم به منطقه الجزیره سوریه) مسلط هستند و اقدام به قاچاق نفت و فروش آن در خارج از سوریه می‌کنند.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید