سفر زمینی اربعین منتفی شد/ پر شدن تمام پارکینگ‌های پایانه‌های مرزی

رئیس ستاد مرکزی اربعین از منتفی شدن سفر زمینی اربعین خبر داد و گفت: برای سفرهای هوایی هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبر ساز، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز (جمعه ۱۸ شهریور) در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: با توجه به بررسی و بازدید هوایی و زمینی از مرز چذابه، الحمدلله مشکل تراکم و ازدحام جمعیت نداریم و میزان مراجعات کاهش پیدا کرده است.

وی با درخواست از زائران برای مراجعه نکردن به پایانه‌های مرزی، افزود: مشکلی که در اینجا وجود دارد اعتراض جدی و فراوان زائران حاضر است که در آن سوی مرز وسیله حمل و نقل جهت انتقال به عتبات کم و بر همین اساس قیمت ها چندین برابر افزایش داشته است؛ تلاش‌های ما هم در ارسال وسایل نقلیه نتوانسته است تمامی مشکل انتقال زائران را حل کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: عزیزانی هم که در پایانه چذابه حضور دارند، با توجه به اطلاعی که از وضعیت آن سوی مرز دارند، تصمیم به بازگشت گرفته‌اند، لذا توصیه می‌کنیم عزیزان به مرزها مراجعه نکنند.

میراحمدی درباره کسانی که بلیت تهیه کرده‌اند نیز، گفت: سفر عزیزان برای زیارت اربعین منتفی است، به جز سفرهای هوایی که برای آن هیچ ممنوعیتی قائل نشدیم؛ البته در داخل عراق مشکلات مختلفی وجود دارد و از نجف هم از ما درخواست شده تا آب آشامیدنی ارسال کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما این است که زائران از سفر خود منصرف شوند؛ اگر شرایط تغییر کند طی 48 ساعت آینده اطلاع‌رسانی می‌شود، فکر نمی‌کنم بدون اینکه این مسائل حل شود بتوانیم مجوز حرکت عزیزان را صادر کنیم.

میراحمدی همچنین تصریح کرد: برای زائرینی که در پایانه‌های مرزی حضور دارند تمهیداتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مهم این است که زائر جدیدی به پایانه‌های مرزی اضافه نشود و به‌هیچ عنوان هیچ زائری به سمت مرز حرکت نکند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: به اتوبوس‌ها ابلاغ کردیم از حرکت خودشان از مبدأ شهرها به سمت مرز خودداری کنند.

میراحمدی اضافه کرد: زائرینی که در سامانه سماح ثبت‌نام و مبلغ حق بیمه را پرداخت کرده‌اند در موردشان تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا ضرر مالی به آنها وارد نشود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان خاطرنشان کرد: تمامی پارکینگ‌های پایانه‌های مرزی پر شده است و جا برای پارک وسیله نقلیه شخصی ندارد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید