دروازه عتبات| سردار اشتری: زوار سمت مرزها حرکت نکنند/ لزوم خروج سریعتر از کشور عراق

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تقاضا داریم زواری که حرکت نکرده اند به سمت مرزها نیامده و منتظر اطلاع رسانی باشند گفت: تا زمانی که طرف عراقی آمادگی پذیرش زوار نداشته باشد در این سوی مرز ایستایی زوار را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبر ساز از ایلام، امروز سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در بازدید از مرز مهران ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: با توجه به ازدحام جمعیت شب و روز گذشته در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق و به دلیل نبود زیرساخت های لازم در آن سوی مرزها برای خروج زائران مشکلاتی پیش آمده است.

وی افزود: تقاضا داریم زوار عزیزی که حرکت نکرده اند به سمت مرزها نیامده و منتظر اطلاع رسانی باشند و امیدواریم جمعیتی که شب گذشته در پایانه های مرزی باقی مانده اند با هماهنگی های صورت گرفته آن ها را از مرز خارج کنیم.

فرمانده انتظامی کشور ضمن تشکر از زواری که سفر خود را زودتر شروع کرده گفت: تعدادی از زائرین در حال برگشت بوده و همه دستگاه ها در حال تلاش جهت تسهیل تردد زوار هستند.

سردار اشتری گفت: سلامت و کرامت زائرین از اولویت های ما بوده و در صورت باز شدن مرز اطلاع رسانی های لازم صورت می گیرد.

وی افزود: با اعلام ستاد اربعین کشور مرزها بسته و فقط کسانی که شب گذشته در پایانه ها بوده یا در قسمت قرنطینه حضور داشته اند اجازه ورود داشته و مابقی منتظر اطلاع رسانی ها باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: گذر موقت و تمدید گذرنامه از امروز متوقف شده است تا موقعی که ستاد مربوطه اطلاع از سر گرفتن آن ها را صادر کند که با ترافیک موجود زوار با ده روز تاخیر مواجه خواهند شد.

سردار اشتری گفت: در اربعین امسال ۵۰۰ هزار برگه موقت صادر و ۴۰۰ هزار گذرنامه تمدید شده که کمک بسیار خوبی به زائران صورت گرفت.

وی در پایان گفت: تا زمانی که طرف عراقی آمادگی پذیرش زوار نداشته باشد در این سوی مرز ایستایی زوار را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

بیشتر بخوانید