آل هاشم : رئیس جمهور به وزیر نیرو دستور ویژه برای دریاچه ارومیه صادر کند

امام جمعه تبریز گفت: دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت می‌کند و از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به وزیر نیرو ماموریت ویژه داده تا حداقل پاسخی برای نگرانی مردم آذربایجان بدهند.

به گزارش خبر ساز از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی و غربی نگران خشک شدن دریاچه ارومیه هستند، اظهار کرد: دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت می‌کند از رئیس جمهور درخواست می کنم به وزیر نیرو ماموریت ویژه بدهند حداقل پاسخی برای نگرانی مردم آذربایجان داده تا مردم از نگرانی دربیایند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور همانگونه که در سفر به آذربایجان شرقی در تبریز در مصاحبه پایان سفر اشاره کردید بحث دریاچه ارومیه بحث استانی و منطقه‌ای نیست بلکه مشکل کشور است.

آل‌هاشم اظهار امیدواری کرد که با دستور ویژه رئیس جمهور، وزیر نیرو حداقل با مردم صحبت کنند و مشکلات و اقدامات انجام شده در این ارتباط را با مردم در جریان بگذارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه گفت: اقداماتی از جمله انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه انجام شده و طرح های در دست اجراست، اما نتیجه چیست؟

بازی مقصرنمایی راهی به جایی نخواهد برد

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خطاب به غربی‌ها گفت: بازی مقصرنمایی راهی به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد و ادعاهای با رویکرد سیاسی قطعا پایدار نخواهد بود و طبعا دلیلی برای پیوستن به آن از سوی ایران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در طول مذاکرات طرف غربی به صورت مکرر با بهره‌گیری از ابزارهای مذاکراتی و فشارهای رسانه‌ای تلاش کرده تا ایستادگی ایران بر منافع منطقی و اصولی خود را مانع تراشی برای دستیابی به توافق نشان دهد و اینگونه القا کند که ایران اساسا به دنبال توافق نیست و این رفتار آمریکا پس از آخرین پاسخ ایران به پیشنهاد این کشور عنوان می‌شود.

آل‌هاشم تصریح کرد: ظاهرا واشنگتن پس از ماه ها مذاکره سخت و پیچیده هنوز حاضر نیست مسئولیت اشتباه مسئولان خود را در گذشته با نشان دادن حسن نیت بپذیرد و مطالبات منطقی و قانونی ایران را پذیرا باشد.

پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عوامل پدیده بزرگ به نام اربعین اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری درک صحیح از نهضت امام حسین(ع) و نوعی بیداری اسلامی متاثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است.

آل‌هاشم گفت: الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل دوم این پدیده (اربعین) است. امروز در سطح دنیا مسلمانان متوجه شده‌اند که ظرفیت و‌ توانایی وجود دارد که در صورت استفاده از آن می‌توان هر شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد.

گزارش فارس حاکی است، وی با بیان اینکه مهدی‌یاوری و مهدی باوری (نهضت انتظار) پیوست فرهنگی اربعین اباعبدالله حسین(ع) است، گفت: یکی از اهداف برپایی تجمع اربعین بحث انتظار است.

وی ابراز کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است؛ هر چند برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند.

مطالبه‌گری در جامعه یا فراموش شده یا به شکل صحیح انجام نمی‌شود

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از راه‌کارهای رسیدن به تقوا عدالت است، گفت: برای رسیدن به عدالت باید کار فرهنگی و مطالعاتی، گفتمان‌سازی، تلاش اصلاح فرهنگ عمومی و اصلاح سیاست‌ها از جمله این راهکارها است.

وی یکی از راهکارهای مهم رسیدن به عدالت در جامعه مطالبه‌گری است، افزود: باید مطالبه‌گری به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود، متاسفانه مطالبه‌گری در جامعه یا فراموش شده یا به شکل صحیح انجام نمی‌شود.

آل‌هاشم ادامه داد: باید مطالبه‌گری در محیط‌های جوانان، دانشجویی و دانشگاهی انجام و از مسئولان سئوال شود البته از طریق صحیح و منصفانه.

خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید مدنی بود

امام جمعه تبریز گفت: خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید محراب آیت الله شهید مدنی بود.

وی با بیان اینکه شهید مدنی خود را مطیع ولی‌فقیه می‌دانست و بر اطاعت همگان از ولی فقیه نیز تاکید می‌کرد، افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی همواره مورد تاکید شهید مدنی بود.

آل هاشم ادامه داد: آیت الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید داشت و معتقد بود این حکومت سبب می‌شود انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید