شرایط پیاده‌روی در مسیر نجف ـ کربلا عادی و حتی بهتر از سال‌های گذشته است

در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا، اگر چه ازدحام جمعیت بسیار زیاد است اما شرایط کاملا عادی و قابل کنترل است. با توجه به اینکه هر سال این مسیر همین قدر شلوغ است و این شلوغی طبیعی هم هست.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین، در مسیر پیاده روی اربعین، از نجف تا کربلا، اگر چه ازدحام جمعیت بسیار زیاد است، اما شرایط کاملا عادی و قابل کنترل است. با توجه به اینکه هر سال این مسیر همین قدر شلوغ است و این شلوغی طبیعی است.


عمود ۲۸۵ در مسیر نجف تا کربلا

همچنین امکاناتی که توسط موکب‌های بین راه به زائران ارائه می‌شود، مطلوب است و حتی شاید بتوان گفت این موضوع از سال‌های قبل هم بهتر شده است.

بر اساس این گزارش چون گمان می‌رود گرمای هوا به ۵۰ درجه نیز رسیده باشد و اغلب زوار برنامه ریزی کرده و شب‌ها مسیر را طی می‌کنند تا از مشکلات گرما زدگی دچار نشوند، موکب‌ها بستری فراهم کرده‌اند تا با پاشیدن آب در هوا دما را تا جایی که می‌شود کاهش دهند و موکب‌های مسقف همگی کولر دارند و دمای فضای داخل‌شان مطبوع است.

البته وضعیت در مرزها و عبور از آن به خاطر شلوغی و گرما بسیار سخت است و مشکلاتی را هم به وجود آورده است. اما همانطور که اشاره شد در مسیر پیاده‌روی همه چیز طبق روال در حال انجام است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید