فعالیت نیروهای خدماتی شهرداری تهران از نقطه صفر مرزی تا شهرهای عراق

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری تهران، اقدامات گسترده مدیریت شهری پایتخت برای پذیرایی از زائران اربعین در مرزها و شهرهای نجف، کوفه، کربلا، سامرا و کاظمین را تشریح کرد.

به گزارش خبر ساز، کامران زنگیشه رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری تهران با توجه به وظایف مشخص شده از سوی وزارت کشور، گفت: نیروهای خدمات شهری در ۴ قرارگاه مرزی از جمله مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چزابه، مستقر هستند و نسبت به پاکسازی، جمع‌آوری پسماند و رفت و روب اقدام خواهند کرد.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به ظرفیت مرز مهران در خروج زائران، در این مرز شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ به عنوان معین درنظر گرفته شدند که در مجموع در شهر و مرز مهران حدود ۶۰۰ نفر از همکاران حوزه خدمات شهری وظیفه نظافت، پاکسازی و رفت و روب را دارند.

وی افزود: بر اساس دستور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در مجموع حدود ۴۵ دستگاه انواع ماشین آلات خدمات شهری از جمله ماشین‌های حمل زباله، آبپاش، پرس غلطان در مرز مهران مستقر شدند. همچنین به منظور مباحث ایمنی در هر یک از مرزها سازمان آتش نشانی حضور دارد که با توجه به گرمای هوا امسال تصمیم بر این شد ماشین‌هایی که از طرف سازمان آتش نشانی به مرزها ارسال می شوند مجهز به دستگاه مه پاش باشند؛ این مأموریت جزء مأموریت جدیدی است که امسال در نظر گرفته‌ایم.

زنگیشه با اشاره به همکاری و حضور کمیته خدمات کشوری و استفاده از ظرفیت سایر کلانشهرها در مرزها گفت: با هماهنگی شهرداری تهران در مرز مهران شهرداری کرج و اراک مستقر هستند که با ظرفیت مناسب این کلانشهرها و طی جلساتی با معاونین خدمات شهری مناطق ۱۱ و ۵ تقسیم کار انجام گرفت و در مجموع حدود ۱۵۰ کارگر و ۲۰ دستگاه ماشین خدمات شهری این دو شهر در مرز مهران فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری تهران اعلام کرد: شهرداری شیراز با ظرفیت مناسبی در کنار شهرداری منطقه یک در مرز شلمچه مستقر است و وظیفه نظافت و رفت و روب را بر عهده دارد. در مرز شلمچه موکب شهید حاج حسین همدانی روزانه پذیرای زائرین در بحث اسکان و پذیرایی از زائران است. همچنین شهرداری تهران در سالهای قبل در مرز شلمچه ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته بود که هم اکنون فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه کار اصلی توسط استان ها صورت می‌گیرد و شهرداری تهران در این مرزها کمک رسان است، گفت: در مرز چذابه شهرداری منطقه ۳ در کنار شهرداری اهواز مستقر است. در این مرز حدود ۲۰۰ نفر از همکاران شهرداری تهران فعالیت می کنند. همچنین ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰ دستگاه ماموت سیار را به آنجا منتقل کردیم که هم اکنون آماده خدمات رسانی است و موضوعات نظافت و پاکسازی نیز توسط همکاران شهرداری منطقه ۳ در حال انجام است.

زنگیشه افزود: در مرز خسروی و از داخل شهر قصر شیرین تا نقطه صفر مرزی ۳۰۰ نفر از همکاران شهرداری منطقه ۲۲ نظافت و پاکسازی را انجام می دهند و با توجه به وسعت مرز خسروی نسبت به سایر مرزها ماشین آلات و جاروهای مکانیزه بزرگراهی بیشتری در این مرز فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری تهران همچنین از حضور نیروهای خدمات شهری در شهرهای نجف، کوفه و سامرا خبر داد و گفت: با هماهنگی عتبه و شهرداران شهرهای اشاره شده نیز نیروهای شهرداری تهران بخشی از کار نظافت و رفت و روب را انجام خواهند داد.

وی در پایان گفت: امسال ظرفیت جدیدی از خادمین افتخاری ایجاد شده است که ما در دو بخش شهر کربلا و مسیر طریق الحسین یعنی مسیر نجف به کربلا از خادمین افتخاری استفاده می‌کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم خدمات خوب و شایسته‌ای را داشته باشند. خادمینی که برای شهر کربلا در نظر گرفته‌ایم حدود ۸۰۰ نفر است که به همین میزان نیز در مسیر طریق الحسین خادمین افتخاری حضور دارند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید