چین: غرب هیزم به آتش جنگ اوکراین می‌ریزد

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل پمپاژ سلاح و مهمات از سوی کشورهای غربی به اوکراین را همانند هیزم در آتش جنگ خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبر ساز، دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل با انتقاد از غرب به خاطر دامن زدن به تنشها در اوکراین در نشست شورای امنیت این سازمان گفت، ارسال تسلیحات غربی به اوکراین هیچ کمکی به حصول صلح نمی‌کند و خطرات امنیتی زیادی هم برای اوکراین و هم کل منطقه دارد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «گنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت، تا به امروز نبردهای شدید در مناطق مختلف همچنان ادامه دارد و تسلیحات و مهمات بیشتر در حال سرازیر شدن به جبهه‌های نبرد است که چشم انداز نگران کننده‌ای را در راستای نبرد طولانی و گسترش درگیریها به وجود آورده است.

وی افزود: از زمان شروع بحران در اوکراین، چین مستمرا تاکید کرده است که تامین و ارسال سلاح نه تنها صلح و ثبات نمی آورد بلکه هیزمی در آتش است که فقط باعث پیچیده‌تر شدن شرایط خواهد شد.

این دیپلمات چینی تاکید کرد، تحولات ماههای گذشته کاملا این ساله را تایید می‌کند.

گنگ شوانگ در ادامه اضافه کرد، این خیلی نگران کننده است که مقادیر زیادی از این تسلیحات و مهمات به دست گروههای اشتباهی بیافتد و یک شرایط امنیتی خطرناک و بی پایانی را در اوکراین و کل منطقه ایجاد کند.

درحالیکه روسیه بارها درباره ارسال سلاح و تسلیحات به اوکراین هشدار داده است آمریکا و اروپا همچنان درحال تامین تسلیحات به دولت کی‌یف هستند. تداوم پمپاژ تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین برای شعله‌ورتر کردن جنگ با روسیه، مسکو را به درخواست برای نشست شورای امنیت واداشت.

این نشست روز پنج شنبه به وقت محلی در شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

انتهای پیام/م

بیشتر بخوانید