رئیس سازمان امور اراضی کشور: رفع تداخل اراضی کشور تا پایان سال 1402 به اتمام می‌رسد

رئیس سازمان امور اراضی کشور از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشور، ۲۰ درصد رفع تداخل شده است، گفت: تا پایان سال 1402 رفع تداخل اراضی کشور به پایان می‌رسد.

به گزارش خبر ساز از تبریز، صفدر نیازی امشب در جلسه کارگروه رفع تداخلات استان آذربایجان شرقی افزود: در سال ۱۳۴۰ اصلاحات اراضی در کشور آغاز شد و در سال ۱۳۴۱ ملی شدن اراضی مطرح شد و حدود ۶۰ سال بود که اختلافاتی بین مردم و دولت در زمینه مالکیت این اراضی وجود داشت. در سال ۱۳۹۴ به وزارت جهادکشاورزی ماموریت داده شد تا کل پلاک ها را بررسی کند و اگر اراضی مستثنیات مردم بود و به اشتباه ملی شده به مردم بازگردانده شود.

وی ادامه داد: بررسی پلاک های ثبتی از سال ۹۴ در کشور آغاز شد و برآورد این بود که از صد هزار پلاکی که در کشور وجود دارد ۵۵ هزار پلاک دارای تداخل باشد. تاکنون از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشور ، ۲۰ درصد اراضی به میزان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

نیازی بیان کرد: استان آذربایجان شرقی از استان های پیشرو در زمینه رفع تداخل پلاک‌های ثبتی است و تاکنون ۳۴ درصد اراضی این استان رفع تداخل شده است. آذربایجان شرقی در موضوع تعیین تکلیف پلاک ها رتبه دوم را در زمینه رفع تداخل اراضی کسب کرده است.

نیازی با بیان اینکه رفع تداخل پلاک های ثبتی منجر به صدور سند می شود ادامه داد: تاکنون برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور سند کاداستر صادر شده است که ۵۹۰ هزار هکتار آن مربوط به ۵ ماه گذشته بوده است و دولت تصمیم دارد که برای تمامی اراضی سند صادر کند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید