ساندی تایمز: پسر ملکه انگلیس از نخست‌وزیر سابق قطر پول گرفته بود

روزنامه «ساندی تایمز» در گزارشی ادعا کرد که «چارلز» پسر ملکه و ولی‌عهد انگلیس از نخست‌وزیر سابق قطر سه میلیون یورو پول دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، در حالی که پسر ارشد ملکه الیزابت دوم به نمایندگی از او در نشست سران کشورهای «مشترک المنافع» به میزبانی رواندا حضور یافت، ادعای دریافت پول توسط او خبرساز شده است.

به نوشته شبکه « اسکای نیوز »، روزنامه «ساندی تایمز» در گزارش امروز یکشنبه خود ادعا کرد که شاهزاده چارلز ولی‌عهد انگلیس از «شیخ حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر پیشین قطر سه بسته نقدی دریافت کرده بود.

طبق این گزارش، حمد بن جاسم در یکی از مناسبت‌ها یک میلیون یورو پول در پاکت‌های خرید فروشگاه «فورنتوم و میسون» به پسر ارشد ملکه انگلیس داد. فورنتوم و میسون یک فروشگاه بزرگ کالاهای تجملاتی در لندن است.

ساندی تایمز همچنین خبر داد، ولی‌عهد انگلیس یک چمدان پر پول از نخست‌وزیر پیشین قطر به عنوان کمک مالی به یک خیریه دریافت کرده بود. به روایت این رسانه، این یکی از سه بسته پول نقدی بود که به عنوان کمک‌های خیریه شاهزاده ولز از شیخ حمد دریافت کرد.

بنا بر این گزارش، این سه بسته پول نقد در مجموع سه میلیون یورو بوده و پسر ملکه طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ آنها را دریافت کرده است.

گفته شده که ولی‌عهد انگلیس این پول‌های دریافتی را به حساب‌های «صندوق خیریه شاهزاده ولز» واریز کرده است؛ صندوقی که طرح‌های خصوصی شاهزاده و املاکش در اسکاتلند را تامین مالی می‌کند.

اسکای نیوز با انتشار خبر ساندی تایمز نوشت: «هیچ پیشنهادی مبنی بر اینکه این پرداخت پول اقدامی غیرقانونی بوده است، وجود ندارد».

اقامتگاه سلطنتی «کلارنس هاوس» انگلیس به دنبال انتشار گزارش ساندی تایمز بیانیه‌ای در این باره منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «کمک‌های خیریه دریافت شده از شیخ حمد بن جاسم بلافاصله به یکی از مؤسسات خیریه شاهزاده منتقل شد که به خوبی آن را اداره کرد و به ما اطمینان داد که همه فرآیندهای صحیح دنبال شده است».

اسکای نیوز در گزارش خود درباره دریافت پول از مقام سابق قطری نوشت: «(این گزارش) جدیدترین ادعایی است که پادشاه آینده را احاطه کرده است؛ کسی که در گذشته بارها با مناقشه مواجه شده و در حال حاضر در رواندا به عنوان نماینده ملکه در نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع به سر می برد».

انتهای پیام/م

بیشتر بخوانید