پنتاگون باز هم کمک نظامی جدید به اوکراین می‌فرستد

پنتاگون در گام تنش‌زای دیگر از ارسال کمک نظامی جدید به اوکراین که شامل راکت‌های «هایمارس» خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، منابع رسانه‌ای از تداوم کمک‌رسانی نظامی آمریکا به اوکراین در حالی خبر دادند که روسیه بارها مخالفت خود را با کمک‌رسانی غرب به اوکراین اعلام کرده است.

به گزارش منابع خبری ، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) وز پنجشنبه از تحویل تسلیحات به اوکراین به مبلغ ۶۷۵ میلیون دلار دیگر خبر داده است. این بسته نظامی شامل تجهیزات جدید شامل گلوله‌های توپ و راکت توپخانه ویژه پرتابگز «هایمارس» است.

به گفته پنتاگون، آمریکا از سال ۲۰۱۴ به این سو بیش از ۱۵.۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است. آخرین بسته کمک نظامی که اواخر ماه اوت تصویب شد، شامل شش سامانه موشکی ضد هوایی، رادار،پهپاد و سایر تجهیزات بود.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته است که ایالات متحده تا هر زمان با تسلیحات از اوکراین حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که روسیه بارها از شکار موفق پرتابگرهای راکتی هایمارس ساخت آمریکا در جنگ با اوکراین خبر داده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

یک رسانه آمریکایی به تازگی در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به مجتمع نظامی و صنعتی آمریکا در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است. ( جزئیات بیشتر )

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید