پنتاگون از تایید فروش تجهیزات «اف-۱۶» به پاکستان خبر داد

آژانس همکاری‌های امنیتی آمریکا گفت وزارت خارجه این کشور فروش بسته خدماتی و تجهیزات برای جنگنده‌های اف-۱۶ پاکستان به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش تجهیزات جنگنده «اف-۱۶» به پاکستان خبر داد.

بر اساس سندی که توسط آژانس همکاری‌های امنیتی آمریکا در پنتاگون منتشر شد، وزارت امور خارجه این کشور فروش بسته خدماتی و تجهیزات پشتیبانی از توان رزمی جنگنده‌های اف-۱۶ به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار به پاکستان را تایید کرد.

به نوشته وبگاه « ریانووستی »، در این سند آمده است: «وزارت خارجه ایالات متحده موافقت خود را با فروش احتمالی تجهیزات اف-۱۶ و خدمات مربوطه به دولت پاکستان به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به دولت پاکستان را اعلام کرد».

آژانس همکاری‌های امنیتی پنتاگون اما گفت: «این قرارداد احتمالی فروش، شامل توانمندی‌های جدید، سلاح یا مهمات برای جنگنده‌های اف-۱۶ پاکستان نمی‌شود».

طبق این گزارش، مقامات پاکستانی اخیراً از آمریکا خواسته بودند مجموعه‌ای از خدمات مهندسی، فنی و لجستیکی برای جنگنده اف-۱۶ این کشور را ارائه کند.

انتهای پیام/خ

بیشتر بخوانید