مولوی علی‌احمد سلامی: وحدت میان امت اسلامی یک آموزه دینی است

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یک آموزه دینی است، گفت: در طول تاریخ تلاش‌های بسیاری برای وحدت امت اسلامی شده و افراد کمی هستند که به لحاظ تئوری معتقد به وحدت نباشند.

مولوی علی‌احمد سلامی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبر ساز، درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت مبنی بر لزوم وحدت مسلمانان و کنار گذاشتن خطوط فاصل غیرحقیقی میان جوامع اسلامی، گفت: این مسئله حقیقتی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

وی افزود: ما مسلمانان هر چند تفاوت‌هایی در مسائل خیلی فرعی و جزئی داریم ولی نباید این تفاوت ها خطوط امتیاز محسوب می شود. خط امتیاز فقط میان مسلمانان و کفر است و اکثریت علمای اسلام نیز به همین نحوی که مقام معظم رهبری فرمودند، فکر می‌کنند.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت وحدت بین امت اسلامی اظهار کرد: اگر این تفکر رواج پیدا کند که ما تفاوت های جزئی در مسائل فرعی را ملاک قرار ندهیم و به آنچه که قدر مشترک میان مذاهب و ملل متحد اسلامی است، تکیه کنیم، قطعاً دشمن نمی‌توانست در برخی موارد بر ما چیره شود.

مولوی سلامی ادامه داد: هدف دشمن هم این است که ما در مسائل جزئی و فرعی با یکدیگر اختلاف داشته باشیم تا بتوانند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و به اهداف خودشان برسند.

وی بیان کرد: وحدت یک آموزه دینی است و در آیه ۹۲ سوره انبیاء نیز بر آن تاکید شده که «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» و روایت های بسیاری نیز از شخص رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت داریم که بر این قضیه تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در طول تاریخ نیز تلاش های بسیاری برای وحدت میان امت اسلامی شده و افراد کمی هستند که به لحاظ تئوری معتقد به وحدت نباشند. همه به لحاظ تئوری و نظری معتقد به وحدت هستند زیرا این یک آموزه دینی است اما بعضی اوقات برخی افراد از وحدت برداشت‌های متفاوتی دارند ولی وحدت از نظر تئوری و نظری مورد قبول همه است.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب شنبه ۱۲ شهریورماه در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مهمانان شرکت کننده در هفتمین کنگره این مجمع، سیاست کنونی استکبار را پر رنگ کردن تفاوت‌ها و خطوط فاصل غیرواقعی در دنیای اسلام برشمردند و گفتند: تحریک و نقشه‌کشی برای جنگ شیعه و سنّی، عرب و عجم، شیعه با شیعه، و سنّی با سنّی که اکنون در برخی از کشورها مشاهده می‌شود، سیاست شیطان بزرگ یعنی آمریکا است که باید در مقابل آن هوشیار بود.

ایشان همچنین آمریکا را در رأس جبهه استکبار خواندند و افزودند: امام بزرگوار با الهام از قرآن به همه یاد داد که خطوط فاصل غیرحقیقی میان جوامع اسلامی را کنار بگذارند و فقط یک خط فاصل یعنی مرزبندی دنیای اسلام با کفر و استکبار را قبول داشته باشند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید