فارس من| تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد؛ از داوطلبان اصرار از سازمان سنجش انکار

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 1402 خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون شدند، مسوولان سازمان سنجش اما اعلام کردند: زمان این آزمون تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبر ساز، براساس برنامه ریزی اعلام شده از سوی سازمان سنجش مقرر شده است آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه امسال برگزار شود.

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون شدند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبر ساز، عنوان کرد: حجم مطالبی که باید برای کنکور کارشناسی ارشد مطالعه کنیم زیاد است و با توجه به شاغل بودن بیشتر داوطلبان کنکور زمان محدودی برای خواندن این حجم مطلب داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه حداقل باید یک سال زمان بین دو آزمون باشد، گفت: سازمان سنجش باید زمان آزمون را زودتر اعلام می‌کرد، ما از مسوولان این سازمان خواهش می‌کنیم زمان برگزاری آزمون را به تعویق بیندازند.

با داوطلب دیگر آزمون کارشناسی ارشد صحبت کردیم، وی گفت: از مسوولان می‌خواهیم خودشان یا فرزندانشان را به جای ما تصور کنند، ما برای مطالعاتمان برنامه ریزی کردیم اما حالا برنامه‌هایمان به هم خورده است، چرا باید زمان کنکور زودتر از هر سال باشد؟

داوطلب دیگر کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: چرا مسوولان زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد را زودتر به ما اعلام نکردند، باید یک سال قبل از برگزاری آزمون زمان آن را اعلام کنند و در حال حاضر مسوولان دلایل غیرمنطقی برای جلوانداختن زمان آزمون مطرح می‌کنند.

چند روز پیش عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درباره زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفته بود: تقویم سازمان سنجش قبل از کرونا به این صورت بود که آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در اسفند برگزار می شد بنابراین اعلام زمان برگزاری آزمون داوطلبان را دچار سردرگمی یا غافلگیری نکرده است.

وی علت این موضوع را اینگونه اعلام کرده بود که سازمان اجرایی کنکور در عید نوروز تعطیل است، اگر قرار باشد که کنکور ارشد در اردیبهشت برگزار شود، سازمان هم باید در تعطیلات نوروز فعال باشد و این عامل سبب ایجاد فرسودگی و افزایش خطا خواهد شد.

* آزمون به تعویق نمی‌افتد

درباره تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز با حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت‌وگو کردیم.

مروتی گفت: با توجه به الزام قانونی سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر برگزاری دو بار آزمون سراسری ۱۴۰۲ و تراکم برنامه‌های این سازمان، طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد که آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شود و در زمان برگزاری آزمون نیز تغییری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید