وزیر ارتباطات: تعرفه‌های رومینگ موبایل در اربعین امسال ارزان‌تر از سال 98 تعیین شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اعزام هیات ایرانی به عراق و رایزنی با طرف عراقی، گفت: تعرفه‌های رومینگ در اربعین امسال نسبت به سال 98 کمی ارزان‌تر شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبر ساز، در پاسخ به این سوال که زائران در اربعین حسینی درخواست کاهش تعرفه های رومینگ تلفن همراه را داشته اند امسال وضعیت تعرفه ها چه تغییری داشته است؟ گفت: امسال تعرفه های رومینگ کمی ارزان تر شده است.

وی توضیح داد: 2 هفته پیش هیاتی از طرف وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی به عراق اعزام شد که طرفین مذاکراتی داشتند و با جمع بندی هایی که کردند در نهایت تعرفه ها در اربعین 1401 نسبت به سال 98 کمی ارزان تر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: البته این موضوع (تعیین تعرفه های رومینگ) از طرف ما نیست و دست طرف عراقی است و آنها باید تخفیف هایی را لحاظ کنند.

وی تاکید کرد: چون طرف خارجی است خیلی نمی توانیم فشار وارد کنیم اما تمام تلاش مان را برای دریافت تخفیف بیشتر در تعرفه های رومینگ را به خرج دادیم.

به گزارش فارس، در ایام اربعین امسال، نرخ هر دقیقه تماس با ایران، ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس دریافتی از ایران، ۶۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک، ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، ۵۰۰ تومان است.

کاربران سامانه فارس من هم با ثبت سوژه در این سامانه درخواست داشته اند که نرخ تعرفه تلفن همراه در کشور عراق، در ایام ماه محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی افزایش نیابد .

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید