هشدار چینی‌ها: مردم اروپا در زمستان با حماقت سران غربی منجمد می‌شوند

کارشناسان چینی معتقدند، قطع صادرات گاز روسیه به اروپا در پی تحریم‌های غرب موجب می‌شود، عامه مردم اروپا در زمستان امسال با لجاجت و حماقت مقاماتشان منجمد می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبر ساز به نقل از روسیا الیوم ، جمعی از کاربران و تحلیلگران چینی در پورتال چینی «Guancha» امروز سه شنبه با بیان نظرات خود در مورد بحران انرژی در اروپا، به سران این قاره در مورد زمستان امسال بدون گاز روسیه هشدار دادند.

خوانندگان پورتال چینی به این نتیجه رسیدند که بدون توافق با روسیه، اکثریت قریب به اتفاق اروپایی‌ها در زمستان امسال با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد.

چندین کارشناس و تحلیلگر، مقامات اروپایی را به دلیل رویکرد سیاسی آنها محکوم کرده و آنها را به امتناع از تلاش در راستای منافع شهروندان خود متهم کرده‌اند.

برخی از تحلیلگران، اروپایی‌ها را به دلیل ناسازگاری حتی پس از قطع شدن گاز و تلاش نکردن برای دستیابی به راه حل، احمق توصیف کردند.

یکی از خوانندگان گفت: عامه مردم اروپا با لجاجت اشراف اروپایی که حاضر به چانه زنی بر سر اصول خود نیستند، منجمد خواهند شد.

یکی از ناظران ابراز عقیده کرد که اگر وضعیت کنونی اروپا به مدت دو سال ادامه یابد، بیش از ۳۰ درصد بنگاه‌های صنعتی تعطیل خواهند شد.

روسیه چند روزی است که به علت مشکلات فنی ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک به اروپا را کاهش داده و در جدیدترین اقدام ۲۰ درصد باقی مانده ارسالی را نیز متوقف کرد.

پس از اینکه روسیه اعلام کرد که فعلا جریان گاز در یکی از خطوط اصلی انتقالی به اروپا برقرار نخواهد شد، قیمت گاز در اروپا در معاملات دیروز ۳۰ درصد بالا رفت.

قیمت گاز در اروپا در گام نخست به ۲۷۲ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید و سپس تا ۲۵۶ یورو پایین آمد که باز هم ۲۳ درصد بالاتر از قیمت پایانی روز جمعه است. قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال جاری تاکنون چهار برابر شده است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید