پرداخت تسهیلات 5میلیونی به مددجویان برای سفر به کربلا

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اعلام خبر پرداخت تسهیلات به مددجویان زائر کربلا، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اربعین برای کسانی که شوق زیارت دارند را در دستور کار قرار داده‌ایم که این تسهیلات ۵میلون تومان است.

به گزارش خبرنگار رفاه اجتماعی خبر ساز، علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: تأسیس صندوق در این راستا بوده بوده تا بتواند مروج نقش قرض‌الحسنه باشد و ان‌شالله بتوانیم در پرداخت تسهیلات خرد نقش مهمی را ایفا کنیم.

وی افزود: این صندوق در سال ۹۵ عملاً کار خود را آغاز کرده و پرداخت تسهیلات از سال ۹۶ و ۹۷ آغاز شده است. در این ۶ سال اخیر نیز بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۲میلیون نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تأکید کرد: بخشی از منابع صندوق از منایع کمیته امداد است و بخشی هم منابع مردمی و سپرده گذران و خیرین است که جا دارد در بخش ارائه تسهیلات به دیگران تلاش کنیم.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در سال آینده ۴هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم پرداخت کنیم.

عاشوری با اشاره به مزایای صندوق امداد ولایت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد است و تهسیلات بالای ۱۰ میلیون یکبار در کل دوره ۳درصد کارمزد دریافت می شود.

وی ادامه داد: امروز با توجه با پراکندگی شعب و باجه ‌ها در کشور، ۸ میلیون نفر از خدمات صندوق استفاده می کنند که خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد. ما در تلاشیم تا خدمات را از طریق دیگر کارها انجام دهیم.

وی درباره برگزاری همایش قرض نیکو، اظهار کرد: در سال گذشته همایش قرض نیکو را برگزار کردیم که امسال نیز سومین مرحله از این همایش برگزار می‌شود، امیدواریم بتوانیم همایش بین المللی را نیز برگزار کنیم.

عاشوری به نقش تبلیغات در افزایش درآمد صندوق اشاره کرد و گفت: مجموعه این اقدامات از طریق صداوسیما و شبکه های استانی و سراسری در جهت شناخت هرچه بیشتر صندوق انجام خواهد شد.

وی درباره آمار افتتاح حساب‌های این صندوق، تأکید کرد: خوشبختانه در سال گذشته ۲۶هزار افتتاح حساب غیرحضوری در کل کشور داشتیم؛ اما امسال با ممانعت از سوی بانک مرکزی مواجه شده و در حال حل مشکل هستیم.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت درباره ضمانت زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: در سال گذشته ضمانت زنان سرپرست خانوار برای تسهیلات اشتغال خودکفایی ۴۶۲۰ فقره ضمانت در قالب۲۱۰ میلیارد تومان بوده که از طریق اعتبار صندوق نزد بانک‌ها بهره مند شده اند.

وی همچنین ابراز کرد: یکی از اقدامات جدید ما براساس تصمیم هیأت مدیره این بوده که مددجویانی که تا ۲۰ میلیون تومان از صندوق وام می‌گیرند هیچ ضامنی نیاز ندارند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اعلام خبر پرداخت تسهیلات به مددجویان زائر کربلا، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اربعین برای کسانی که شوق زیارت دارند را در دستور کار قرار داده‌ایم، این تسهیلات ۵میلون تومانی است و پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق به زائران پرداخت شود.

وی گفت: در حال حاضر در ۳۱ استان ۳۴ شعبه و در بیش از ۷۳۰ نقطه کشور ما شعبه صندوق امداد ولایت داریم که در حال خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید