در فوتبال اروپا چه گذشت؟ | از برد بزرگ منچستر بی‌رونالدو و رکوردزنی مسی تا درخشش لواندوفسکی

در این هفته فوتبال اروپا، رئال مادرید بدون کاسمیرو به برتری رسید و بارسلونا با لواندوفسکی اولین برد خود را جشن گرفت.

به گزارش خبر ساز، این هفته فوتبال اروپا با اولین برد منچستریونایتد، بارسلونا و گلباران بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن دنبال شد. رئال مادرید بدون کاسمیرو و با اتکا به شوامنی و کاماوینگا در بالایدوس به پیروزی رسید و میلان و آتالانتا در مهمترین بازی هفته سری‌آ به تساوی رضایت دادند.

در این گزارش سعی داریم به بررسی اجمالی بازی‌های برگزار شده در هفته رقابت‌های فوتبال اروپا بپردازیم.

لیگ برتر انگلیس

*پا قدم کاسمیرو خوش یمن بود / تساوی دیدنی پپ و ناکامی دوباره کلوپ

مهمترین دیدار هفته فوتبال انگلیس، بی شک دیدار کلاسیک منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد بود. شیاطین سرخ پیش از بازی از خرید جدید خود یعنی کاسمیرو رونمایی کردند و در شب نیمکت نشینی رونالدو و مگوایر ، نمایشی درخشان به ثبت رساندند.

دخیا توپ‌های زیادی مهار کرد و سانچو و رشفورد در نبود کریستیانو بسیار با انرژی و باانگیزه ظاهر شدند و برای منچستریونایتد آواز پیروزی سر دادند.


توپ نگه داشتن برونو فرناندز پس از گل لیورپول سوژه رسانه ها شد

از طرف دیگر، لیورپولِ یورگن کلوپ بار دیگر ناکام ماند و در سومین هفته نیز نتوانست یک برد برای هواداران خود رقم زند. نبود بازیکنان تاثیرگذاری مثل نونیز، ژوتا و تیاگو به شدت به تیم لیورپول ضربه زد و در خط تهاجمی صلاح نتوانست مانع شکست تیمش شود.

منچسترسیتی با نیوکاسل نیز زیباترین جدال هفته را ثبت کرد. دیداری که هم پاس گل دیدنی دی بروینه را داشت و هم کاشته فوق‌العاده تریپیر را مقابل دیدگان همه به نمایش درآورد. جدالی که 6 گل داشت ولی هیچ تیمی نتوانست برنده از بازی بیرون آید تا آرسنال به تنها تیم جزیره نام گیرد که در هر 3 بازی به برتری رسیده است.


هالند در این مسابقه برای سیتی گلزنی کرد

توپچی‌های لندن که این فصل با حضور گابریل ژسوس و زینچنکو قدرتی تازه پیدا کرده‌اند با درخشش اودگارد و گل دیدنی سالیبا ، بورنموث را به توپ بستند تا نام خود را به صدر جدول گره زنند.

چلسی اما با اشتباه عجیب دروازه‌بان خود یعنی ادواردو مندی ، شکست سنگینی در الندرود به ثبت رسانید. تیم جسی مارش ، 3 بر صفر آبی‌های لندن را تحقیر کرد تا توخل پس از تساوی در دربی لندن یک ناکامی دیگر را تجربه کند.


هری کین به بیشترین گل زده در یک باشگاه دست یافت

تاتنهام نیز در شبی که اصلا خوب ظاهر نشد با پاس گل دیگری از ایوان پریسیچ و گلزنی کین، بردی ارزشمند در خانه مقابل ولوز بدست آورد تا از کورس رقیبان عقب نماند.

هری کین 185 گله در تاتنهام شد تا رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه در تاریخ جزیره را به نام خود ثبت کند.

نتایج کامل هفته سوم لیگ برتر انگلیس به شرح زیر است:

*تاتنهام یک – ولورهمپتون صفر

*بورنموث صفر – آرسنال 3

*لیدزیونایتد 3 – چلسی صفر

*نیوکاسل 3 – منچسترسیتی 3

*منچستریونایتد 2 – لیورپول یک

لالیگا

اولین برد ژاوی در شب درخشش لواندوفسکی / رئال بدون کاسمیرو و با شوامنی برد

پس از اینکه بارسلونا در هفته اول در پیروزی ناکام ماند با تعویض‌های طلایی ژاوی و درخشش لواندوفسکی به برتری رسید. ماشین گلزنی لهستانی 2 گل زد ، یک پاس گل داد تا با اقتدار به بهترین بازیکن زمین نام گیرد. البته باید به عملکرد عالی «آنسو فاتی» نیز اشاره کرد. بازیکن جوانی که دوباره آمادگی بالایی بدست آورده و توانسته روی 3 گل بارسلونا اثرگذار ظاهر شود.

رئال مادرید نیز در بازی سخت مقابل سلتاویگو بسیار منطقی و هوشمندانه بازی کرد و از موقعیت‌های خود نهایت استفاده را برد. آنچلوتی در شبی که کاسمیرو را در اختیار نداشت به شوامنی در پست هافبک تدافعی بازی داد تا این ستاره جوان فرانسوی نمایشی مثبت از خود نشان دهد.

ادن هازارد نیز دیگر نکته این مسابقه بود. بازیکنی که تا به زمین آمد تا با محبت بنزما روبه‌رو شد و یک پنالتی مفت و مجانی بدست آورد ولی قدرش را ندانست. هازارد پنالتی رئال را از دست داد تا در این فصل نیز عملکرد ضعیف خود در فصول گذشته را تکرار کند.

اتلتیکومادرید نیز که در هفته ابتدایی با درخشش فلیکس ، موراتا و گریژمان امیدوار کننده ظاهر شده بود در خانه مقابل ویارئال شکست بدی خورد تا نشان دهد، امسال خبری از آنها در صدر جدول نخواهد بود.

نتایج کامل هفته دوم لالیگا به شرح زیر است:

*سویا یک – وایادولید یک

*سلتاویگو یک – رئال مادرید 4

*اتلتیکومادرید صفر – ویارئال 2

*رئال سوسیداد یک – بارسلونا 4

سری‌آ ایتالیا

گاسپرینی مقابل میلان ایستاد / شب داغ جوزپه‌مه‌آتزا و تساوی سرد یوونتوس

مهمترین بازی هفته سری‌آ جدال میلان و آتالانتا در برگامو بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. میلان نمایش خوبی نداشت و تیم پیولی مقابل اندیشه‌های گاسپرینی زانو زده بود.

اینترمیلان نیز با همکاری زوج لائوتارو مارتینز و لوکاکو و گلزنی هاکان به برتری رسید و یوونتوس در شب سرد روزاریو مقابل سمپدوریا به تساوی بدون گل دست یافت.

نتایج کامل هفته دوم سری‌آ ایتالیا به شرح زیر است:

*اینترمیلان 3 – اسپتزیا صفر

*ناپولی 4 – مونزا صفر

*آتالانتا یک – میلان یک

* رم یک – کرمونسه صفر

*سمپدوریا صفر – یوونتوس صفر

بوندس لیگا

گلباران بایرن مونیخ و موز خوردن نویر / دورتموند در 6 دقیقه 3 گل خورد و باخت!

بایرن مونیخ به سادگی انتقام شکست فصل پیش را از بوخوم گرفت و با 7 گل میزبان را در هم کوبید. نکته قابل توجه این مسابقه «موز خوردن» مانوئل نویر در وسط مسابقه بود که بسیار بازتاب داشت.

همچنین دورتموند که از وردربرمن تا دقیقه 89 با نتیجه 2 بر صفر پیش بود، در 6 دقیقه 3 گل خورد تا زیباترین دیدار هفته فوتبال آلمان به ثبت رسد.

بایرلورکوزن نیز با سردار آزمون بار دیگر شکست خورد تا دوباره در قعر جدول قرار گیرد. ستاره کشورمان مثل هفته گذشته نمایش خوبی نداشت و حتی در یک صحنه‌ای عجیب ضربه در حال ورود به دروازه پاتریک شیک را دفع کرد تا یک موقعیت گلزنی مسلم لورکوزن را از آنها بگیرد.

نتایج کامل هفته سوم بوندس لیگا به شرح زیر است:

*بوخوم صفر – بایرن مونیخ 7

*دورتموند 2 – وردربرمن 3

*بایرلورکوزن صفر – هوفن‌هایم 3

لیگ فرانسه

گلباران پاریس در شب آشتی کنان امباپه و نیمار

پاری سن ژرمن در ثانیه 8 با پاس گل دیدنی مسی و ضربه امباپه به گل رسید تا رکورد زودترین گل زده در تاریخ مسابقات لیگ فرانسه شکسته شود.

نیمار ، امباپه، مسی و حکیمی در این دیدار گلزنی کردند تا یک شب سیاه برای لیل رقم خورد.

نتایج کامل هفته سوم لیگ فرانسه به شرح زیر است:

*مارسی 3 – نانت یک

*موناکو یک – لانس 4

*لیل یک – پاری سن ژرمن 7

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید