تحلیل وزن به وزن مسابقات جهانی کشتی آزاد| پیش‌بینی طلا برای قاسم‌پور/حریف آمریکایی باز هم تسلیم می‌شود؟

یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن 92 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد برای کامران قاسم‌پور مدال طلا پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبر ساز، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان از 19 شهریورماه به میزبانی بلگراد صربستان آغاز می‌شود که جیدن کاکس نماینده آمریکا در وزن 92 کیلوگرم است. یک سایت آمریکایی در تحلیل اوزان کشتی آزاد این دوره از رقابت‌ها وزن 92 کیلوگرم را مورد ارزیابی قرار داده که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

8 کشتی‌گیر برتر در مسابقات جهانی امسال بر اساس امتیازات رنکینگ جمع آوری شده از پاییز گذشته در وزن 92 کیلوگرم قرار خواهند گرفت. کامران قاسم پور قهرمان سال گذشته جهان نفر اول است، عثمان نورماگومدوف و جیدن کاکس به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. چند کشتی‌گیر برتر دیگر هم وجود دارند که امتیاز کافی در رنکینگ کسب نکرده و به طور تصادفی در جدول قرار می‌گیرند.

سیدبندی:

کامران قاسم‌پور

عثمان نورماگومدوف

جیدن کاکس

آندری ولاسوف

ارهان یایلاسی

جرمی پویریر

ویکی ویکی

آدیلت داولومبایف

بهترین کشتی‌گیران: کامران قاسم‌پور از ایران و جیدن کاکس از آمریکا

کامران قاسم پور تنها 25 سال سن دارد و در 4 سال گذشته یکی از بهترین‌های جهان بوده است. قاسم پور تا سال گذشته در وزن 86 کیلوگرم کشتی می‌گرفت و پشت سر حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک قرار داشت اما بعد به وزن 92 کیلوگرم رفت و نهایت استفاده را برد. او در اسلو با شکست جیدن کاکس در نیمه نهایی و ماگومد قربانوف از روسیه در فینال، اولین عنوان جهانی خود را به دست آورد. با وجود کاکس و نورماگومدوف در طرف مقابل، قاسم‌پور یکی از مدعیان بزرگ برای صعود به فینال برای دفاع از عنوان خود است.

جیدن کاکس سال گذشته در مرحله نیمه‌‌نهایی مقابل قاسم‌پور قرار گرفت و با نتیجه 3 - 3 شکست خورد. کاکس به عنوان قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان در سال‌های 2018 و 2019، شانس صعود به فینال و رقابت مقابل قاسم‌پور را دارد و احتمالاً خود را برای انتقام آماده می‌کند. سخت‌ترین آزمون کاکس در راه رسیدن به فینال احتمالاً برابر عثمان نورماگومدوف از آذربایجان دیگر دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال گذشته خواهد بود. کاکس و نورماگومدوف قبلاً با هم روبرو نشده بودند اما کاکس به مراتب ثابت شده‌تر است و باید در مقابل نورماگومدوف به عنوان یک مدعی بزرگ در نظر گرفته شود.

حالا سوال این است؛ در صورتی که کاکس و قاسم‌پور در فینال با هم روبه‌رو شوند چه کسی برنده است؟ مبارزه این 2 کشتی‌گیر سال گذشته خیلی بهم نزدیک بود و پیش‌بینی می‌شود امسال هم به همین شکل باشد.

مدعیان: ارهان یایلاسی/فیض الله اوزتورک از ترکیه، عثمان نورماگومدوف از آذربایجان و احمد باتایف

عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز جهان بوده و احتمالاً بزرگترین تهدید برای کاکس محسوب می‌شود. نورماگومدوف در مسابقات سال قبل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. او 2 باخت غافلگیرکننده در سال 2022 مقابل احمد باتایف داشته و این شکست‌ها نشان می‌دهد که نورماگومدوف به چه کلاسی تعلق دارد. او تهدید بزرگی برای قهرمانی در جهان نیست اما همچنان یک مدعی مدال به شمار می‌رود. احمد باتایف همرده نورماگومدوف است، مدعی محکمی برای مدال اما احتمالا تهدیدی برای حذف قاسم‌پور یا کاکس نیست. باتایف به اندازه کافی امتیاز کسب نکرده و به طور تصادفی در جدول قرار می‌گیرد.

کشتی‌گیران خطرناک: آندری ولاسوف و میریانی مایسورادزه

آندری ولاسوف در مسابقات جهانی سال گذشته پنجم شد و از زمان مسابقات 2021 فقط یک بار کشتی گرفته است. وی در مسابقات زیلکوفسکی مدال برنز را کسب کرد. اگر او با 100 درصد آمادگی در مسابقات جهانی شرکت کند می‌تواند مدعیان کسب مدال را به چالش بکشد.

پیش‌بینی‌ها:

با وجود مدعیان متعدد در این وزن به نظر می‌رسد کامران قاسم‌پور و جیدن کاکس بزرگترین کشتی‌گیران برای کسب مدال طلا باشند به همین دلیل باید این انتظار را داشت یکی از بهترین کشتی‌ها را در بلگراد ببینیم. قاسم‌پور سال گذشته قهرمان شد و حالا در اوج قرار دارد بنابراین به نظر می‌رسد باید مدال طلا را برای او کنار گذاشت.

طلا: کامران قاسم پور از ایران

نقره: جیدن کاکس از آمریکا

برنز: عثمان نورماگومدوف از آذربایجان

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید