تحلیل وزن به وزن مسابقات جهانی کشتی آزاد| آمریکا چه مدالی برای یزدانی کنار گذاشت؟/یزدانی -تیلور آتش‌بازی در بلگراد

بنابر گزارش یک سایت آمریکایی جدال حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی کشتی آزاد می‌تواند یکی از بهترین مبارزات باشد.

به گزارش خبر ساز، مسابقات جهانی کشتی آزاد از 19 شهریورماه به میزبانی بلگراد صربستان آغاز می‌شود که در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی از ایران و دیوید تیلور از آمریکا 2 مدعی بزرگ برای کسب مدال طلا هستند. آخرین مبارزه این 2 کشتی‌گیر در مسابقات جهانی اسلو بود که یزدانی موفق شد با برتری عنوان قهرمانی را کسب کند حالا مسابقات صربستان پنجمین رویارویی این 2 ستاره جهان خواهد بود.

یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد این بار به وزن 86 کیلوگرم پرداخت و نوشت: 8 کشتی‌گیر برتر بر اساس امتیازات جمع‌آوری شده در مسابقات رنکینگ‌دار جایگاه‌شان در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شده است.

سیدبندی:

حسن یزدانی

دیوید تیلور

مایلز آمین

ابوبکر آباکاروف

بوریس ماکویف

عظمت دولت‌بکوف

عثمان گوچن

احمد آیبویف

برترین‌ها: حسین یزدانی و دیوید تیلور

از سال 2017 هر مدال طلای جهان یا المپیک در وزن 86 کیلوگرم توسط حسن یزدانی یا دیوید تیلور به دست آمده است. یزدانی در سال های 2017، 2019 و 2021 عناوین جهانی را به دست آورد در حالی که تیلور در سال 2018 طلای جهان و طلای المپیک 2021 را به دست آورده است. رقابت یزدانی و تیلور ممکن است در حال حاضر بهترین رقابت در تمام کشتی‌ها باشد و احتمالاً در مسابقات امسال شاهد یک مسابقه مجدد مانند فینال جهانی سال قبل خواهیم بود.

در بردهایی که تیلور مقابل یزدانی داشته، حسن یزدانی در تایم نخست پیشتاز بود اما در وقت دوم کشتی‌گیر آمریکا موفق شد به برتری برسد. تیلور به وضوح از سرعت خود برای غلبه بر یزدانی استفاده کرد تا در 3 مسابقه اول پیروز شود. یزدانی سال گذشته سرانجام در فینال جهانی 2021 انتقام خود را گرفت و با نتیجه 6 بر 2 تیلور را شکست داد. در آن مسابقه یزدانی در وقت استراحت با نتیجه 2 بر صفر پیش افتاد و برای اولین بار در مسابقات خود توانست در وقت دوم از تیلور پیشی بگیرد. آیا این بدان معناست که یزدانی طلسم را شکسته و متوجه شده است که چگونه تیلور را شکست دهد یا تیلور امسال انتقامش را خواهد گرفت؟ نمی‌توان گفت تیلور و یزدانی در وزن 86 کیلوگرم چقدر از بقیه کشتی‌گیران جلوتر هستند یا رقابت آنها چقدر شدید است. اگر آنها دوباره در فینال جهانی 2022 ملاقات کنند، مطمئناً شاهد آتش بازی خواهیم بود.

مدعیان: مایلز آمین، ابوبکر آباکاروف، بوریس ماکویف، عظمت دولت‌بکوف، عثمان گوچن

پیشتاز این گروه مایلز آمین دارنده مدال برنز المپیک است. این کشتی‌گیر عنوان شماره 3 را در این وزن پس از تیلور و یزدانی دارد. آمین علاوه بر مدال المپیک خود، یک قهرمانی اروپا و یک عنوان بازی‌های مدیترانه‌ای را به دست آورد که در فینال‌های مربوطه ابوبکر آباکاروف و فاتح اردین مدال‌آوران جهان را شکست داد. این احتمال وجود دارد دیدار آمین در مرحله یک چهارم نهایی با عظمت دولت‌بکوف از قزاقستان باشد. دولت‌بکوف با کسب مدال در مسابقات رنکینگ‌دار تونس ثابت کرده در مسابقات جهانی صربستان یک تهدید است.

ترکیه دو مدعی در وزن 86 کیلوگرم دارد که فاتح اردین و عثمان گوچن هستند. اردین دارنده مدال نقره جهان در سال 2018 است و گوچن را در مسابقات ملی ترکیه در دسامبر گذشته شکست داد. با وجود این باخت، گوچن نماینده ترکیه در مسابقات قهرمانی اروپا 2022 بود، جایی که با شکست مایلز آمین مدال برنز را کسب کرد. اردین همچنین در فینال بازی‌های مدیترانه‌ای به آمین باخت اما در مسابقات رنکینگ‌دار قزاقستان دولت‌بکوف را شکست داد. گوچن و اردین هر دو پتانسیل کسب مدال در مسابقات جهانی را دارند و رقبای خطرناکی در این وزن خواهند بود.

پیش‌بینی مدال:

راند پنجم جدال حسن یزدانی و دیوید تیلور نزدیک است در حالی که رقبای زیادی در این بین وجود دارند که اگر یزدانی و تیلور شکست بخورند مصافی در فینال نخواهند داشت و این اتفاق یکی از ناراحتی‌های بزرگ رویداد کشتی است. اگر آنها برای کسب طلا با هم دیدار کنند، انتظار نبردی سخت مشابه 2 مسابقه گذشته در المپیک و مسابقات قهرمانی جهان را داشته باشید.

مدال طلا: دیوید تیلور

مدال نقره: حسن یزدانی

مدال برنز: مایلز آمین و ابوبکر آباکاروف

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید