سمیعی: پرونده‌های استراماچونی و پادوانی به وکلای خارجی سپرده شده/کوتاهی کردند و استقلال از نبود تماشاگر لطمه خورد

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: پرونده‌های استراماچونی و پادوانی از قبل به وکلای خارجی سپرده شده بود و تیم حقوقی باشگاه فقط روند این پرونده‌ها را نظارت و پیگیری می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبر ساز، فرشید سمیعی بعد از باخت 2 بر صفر استقلال مقابل سپاهان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده‌هایی که پیگیری می‌کردیم موجود نیست. فقط پرونده‌های استراماچونی و پادوانی از قبل به وکلای خارجی سپرده شده بود و تیم حقوقی باشگاه فقط روند این پرونده‌ها را نظارت و پیگیری می‌کرد.

وی افزود: باید رقابت عادلانه صورت بگیرد و عملا فقط مثل اینکه بازی مهم که بین دو مدعی قهرمانی بود بدون تماشاگر شد و حضور تماشاگر می توانست خیلی تاثیرگذار باشد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد نحوه تصویربرداری مسابقه سپاهان گفت: این موضوع جدید نیست برخی افراد می‌توانند با استقلال زاویه داشته باشند برخلاف مسئولیت ملی که دارند در خصوص فیلمبرداری، کارگدانی و در این زمینه باید کارشناسان نظر بدهند که در تخصص بنده نیست. در مورد محتوا باید بگویم که فقط پخش زنده مسابقه انحصاری باید در اختیار صدا و سیماست و هیچ جای قانون نگفته تولید محتوا مجانی باید در اختیار صدا و سیما باشد.

سمیعی افزود: پخش زنده در اختیار صدا و سیماست و هرکسی می‌خواهد از این محتوا بهره مند شود باید هزینه‌اش را بپردازند با توجه به اینکه ایتم های الزام آور ای اف سی هست که در مرحله اول تیم‌های ما در آسیا حذف می شوند در مراحل بعدی شرایط سخت تر هم خواهد شد. در آینده با مشکل بیشتری مواجه می شویم و با توجه به ینکه یکی از آیتم های اصلی حق پخش تلویزیونی است که یکی از الزامات اصلی AFC است و در آینده به مشکل خواهیم خورد. باید بگوییم چه قراردادهایی بسته شده و باید این قراردادها ارائه شود در آینده روی حق پخش تلویزیونی در آسیا به مشکل می‌خوریم و بهتر است قبل از آن خودمان فکرش را بکنیم.

وی تاکید کرد: بحث امروز استقلال پخش زنده نبود بلکه تولید محتواست چه کسی گفته از بازی و گل‌های استقلال ساعت‌ها برنامه ساخته شود درآمدهای تبلیغاتی حاصل شود اما باشگاه ریالی از حق خودش برخوردار نباشد. بهترین پیشنهادها را دادیم که متاسفانه استقبالی از آن نشد. اگر می‌خواهیم فوتبال ما رشد کند باید این مسایل حل شود.

سمعیی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم دوباره استقلال مدعی شود باید حق پخش حل شود. آنچه که در صداوسیما مصوب شد ربطی به پخش زنده ندارد و فقط قسمتی از تبلیغات است که آن هم برای فدراسیون‌های آماتوری هستند به همین دلیل است که همه فدراسیون‌ها زیر نظر وزارت ورزش اداره می شوند اما فوتبال شرایط خاص خودش را دارد و وزیر اجازه دخالت مستقیم ندارد.

وی با اشاره به برگزاری بازی بدون تماشاگر گفت: یکی از مشکلات پیگیری دیرهنگام بود. از گذشته می‌دانستیم الزامات AFC چیست. می‌دانستیم ایرادها چیست و کسی پیگیری نکرد و همه چیز رها شد تا استقلال بدون تماشاگر بازی کند. چرا شنبه و یکشنبه جلسه گذاشتید وقتی مسئولان آماده همکاری هستند وقتی مسئولان نشان داده اند مشکلات بزرگتر را می‌توانند حل کنند چرا این قدر دیرهنگام این جلسه برگزار شد تا استقلال از این مساله لطمه بخورد. چرا مسئولان فوتبال اینقدر دیر هنگام جلسه برگزار کردند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید