افزایش همکاری ایران و روسیه، صهیونیست‌ها را نگران کرده است

تحلیلگر کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش همکاری میان ایران و روسیه، تصریح کرد که راهی برای توقف این همکاری وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی همکاری ایرانی-روسی را موضوعی نگران‌کننده برای تل‌آویو خواندند که راهی برای توقف آن نیست.

«ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: گمان نمی‌کنم که راهی برای توقف همکاری روسی-ایرانی وجود داشته باشد.

وی افزود ، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران چهار مرتبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرده است و این اتفاق بین کشورها در مدت زمان کوتاه به جز زمان بحران رخ نمی‌دهد.

رسانه‌های اسرائیلی پیش‌تر اعلام کردند، تصاویر رسیدن پوتین به تهران و دیدار با آیت الله «سید علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران را تل‌آویو ابدا دوست ندارد و این موضوع به تحولی منطقه‌ای اشاره دارد که خوب نیست.

این رسانه‌ها افزودند، ایران به صورت جزئی به سامانه بین بانکی «میر» روسیه پیوسته و روس‌ها می‌توانند از طریق ایران، کالاها را به هند منتقل کنند و تحریم‌ها را دور بزنند. موضوعات دیگری هم هستند و «می‌بینیم که نزدیکی ایرانی-روسی موفق شد اردوغان را از انجام عملیاتی که می‌خواست در شمال سوریه انجام دهد، بازدارد.»

در همین ارتباط، ماهواره «خیام» سه‌شنبه هجدهم مردادماه از ایستگاه فضایی «بایکونور» قزاقستان پرتاب شد و در مدار قرار گرفت. پرتاب این ماهواره با توجه به وزن سنگین آن (۶۰۰ کیلوگرم) توسط آژانس فضایی روسیه و با موشک «سایوز» انجام شد.

همچنین حدود یک ماه پیش، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشستی خبری اظهار داشت: تفاهم‌نامه بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت نفت بین شرکت نفت و ‎شرکت گازپروم با ارزش ۴۰ میلیارد دلار امضا شد.

وی افزود: ‌سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری گازپروم برای توسعه میدان گازی پارس‌شمالی و کیش، توسعه ۶ میدان نفتی از جمله منصوری، آب‌تیمور، کرنج، آذر و چنگوله، سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گازپروم برای فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی و سوآپ گاز و فرآورده نفتی با روس‌ها و سرمایه‌گذاری جهت تکمیل پروژه ایران-ال.ان.جی، از محورهای این تفاهم است.

از سوی دیگر، همزمان با تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و مسکو، یک مقام ارشد آژانس یهود خبر داد که این سازمان توقف فعالیت‌های خود در خاک روسیه را اعلام خواهد کرد و کار خود را به صورت اینترنتی ادامه خواهد داد.

چندی پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است.( جزئیات بیشتر )

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید