خون ایرانی‌ها در زمره بهترین خون‌های جهان است

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت:بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شاخص سلامت خون ایران در حد کشورهای پیشرفته دنیاست؛به طوری که استانداردهای ما در منطقه بی نظیر است و سلامت خون ما جزو بهترین کشورهای دنیاست.

مصطفی جمالی، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبر ساز، در پاسخ به این پرسش که «وضعیت کیفی خون مردم ایران چگونه است؟»، بیان داشت: سازمان جهانی بهداشت گزارش داده و گفته شاخص سلامت خون ایران در حد کشورهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا و اروپاست؛به طوری که استانداردهای ما در منطقه بی نظیر است و سلامت خون ما جزو بهترین کشورهای دنیاست.

وی ادامه داد: پلاسما نیز همین وضعیت را دارد؛بنابراین با اطمینان می‌گوییم سلامت خون و فرآوردهای آن در ایران در حد بالاترین استانداردهای اروپا و آمریکاست.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران درباره «امکانات و تجهیزات مربوط به انتقال خون»،گفت: در برخی تجهیزات مثل فریزها و تا حدی سانتریفیوژها به سمت استقلال می‌رویم؛همچنین در خصوص تولید کیسه‌های خون، کارخانجاتی ایجاد شده و به سمت استقلال می‌رویم اما در برخی تجهیزات هنوز کار داریم.

جمالی یادآور شد: با حمایت‌هایی که دولت به عمل می‌آورد و اعتقادی که در نظام وجود دارد و فرمایشات رهبری که ما حتما سر لوحه کار قرار می‌دهیم، از شرکت‌های دانش بنیان کاملا حمایت می‌کنیم.

وی افزود: بنده یک جنبش و خیزش قوی را در سطح وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون می‌بینم و پیش بینی ما این است ظرف چند سال آینده این توان را داریم تمام تجهیزات مورد نیاز سازمان انتقال خون را در داخل کشور بسازیم.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید